BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wie heeft er meer problemen met dezorgververzekering van Unive?

Bijdrage door gebruiker
22-09-2012
2 reacties
Sinds begin dit jaar heb ik mijn vrouw bij Unive zorgzaam laten verzekeren.
Met haar polis heeft zij het recht om maximaal €250,- per 2 jaar te declareren op brillen en contactlenzen. Dit wilde zij dus ook doen een maand geleden. Het bleek geen probleem tot ik op de declaratieoverzicht zag dat Unive mijn oude bankrekeningnummer nog hadden. Mijn baas had de wijziging niet aan Unive doorgegeven zei de medewerker van Unive. Na rekeningwijziging doorgegeven te hebben leek alles opgelost.
Echter ik kreeg een nieuw declaratieoverzicht waarin stond dat ze een verkeerd bankrekeningnummer van mij schijnen te hebben (duh) en dat het geld bij mij in rekening wordt gebracht. Hoe kan dit nu? Ik heb niets ontvangen en moet nog betalen ook, terwijl ik die rekening al aan de opticien had betaald.

Na wederom gebeld te hebben zouden ze de procedure tot het innen van het bedrag tijdelijk stopzetten.
Na 3 weken kregen we eindelijk geld gestort, maar €6,- te weinig. Ik was van plan hier niet moeilijk om te doen, want ik was er helemaal klaar mee. Tot ik vandaag een brief van Unive in de bus kreeg, met dagtekening van een week geleden, dat ik geinformeerd schijn te zijn (is niet zo) en dat ik het bedrag terug moet storten (€6,- meer).
Ik ga dit dus niet doen, maar ik weet niet wat mijn rechten en/ of mogelijkheden zijn.

Ik word niet gehoord bij Unive en ze helpen me absoluut niet.
Kan iemand mij adviseren? Hebben meerdere mensen hier last van gehad?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.