BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Welke garantie is redelijk op gordijnen?

Bijdrage door gebruiker
20-04-2018
58 keer bekeken
6 reacties
Afbeelding bij deze post - Welke garantie is redelijk op gordijnen?
Bij de Hema kochten wij 5 gordijnen voor totaal ruim € 2000. Deze blijken niet te passen en zijn verkleurd binnen 1 jaar.
Nu stelt de Hema voor de gordijnen op maat te maken met dezelfde stof uit een ander kleurbad. Zij zeggen dat er een aanzienlijk kleurverschil zal zijn, maar dat dat wellicht over enige tijd zo verkleurd zal zijn dat het niet meer opvalt. Alternatief: geheel nieuwe gordijnen, maar dan moeten wij ruim € 600 aan stof betalen. Dit omdat wij niet binnen drie maanden gereclameerd hebben.
Vraag 1: is het redelijk dat Hema gordijnen verkoopt die zo verkleuren dat dat binnen 1 jaar storend is?
vraag 2: is het niet redelijk dat de Hema nieuwe gordijnen levert zonder dat wij de stof hoeven te betalen?
vraag 3: is de eis dat wij binnen drie maandan hadden moeten reclameren redelijk, en heeft dat een rechtsgrond?
Gordijnen voor zo'n bedrag is toch niet voor enkele jaren?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.