Ik heb een Tele-2abonnement afgesloten bij Dixons, waarbij ik een Iphone 6 kreeg. Dit is langer dan een jaar geleden, maar korter dan 2 jaar geleden. Nu is de telefoon stuk gegaan, hij doet helemaal niets meer en mijn (ik denk logische) aanname is dat het een fabrieksfout is.
Het probleem is dat Dixons nu failliet is gegaan, en nu slechts een online naam heeft dat kennelijk alleen verhuurdiensten aanbiedt. Ikheb gebeld naar de huidige Dixons klantenservice en zij geven aan dat ze niks kunnen doen en me doorverwezen naar Apple. Ik ben bij Apple langs geweest, en zij hebben me doorverwezen naar Tele-2. Toen ben ik naar een Tele-2 winkel geweest en zij hebben me weer doorverwezen naar Dixons... De Tele-2 medewerker geeft aan dat Dixons de telefoon zelf heeft geleverd, en dat zij daardoor verantwoordelijk zijn voor de reparatie.
Ik heb Tele-2 ook telefonisch benaderd, en de telefonische klantenservice geeft weer aan dat Apple juist verantwoordelijk is, maar ik kan het wel opsturen naar de Tele-2 reparatieservice vanwege de samenwerking met Dixons, maar het wordt me dan niet duidelijk of ik zelf de kosten moet betalen. Dus na een half uur bellen met Tele-2 ben ik er ook niet veel wijzer op geworden helaas.
Heeft er iemand advies voor mij waar ik terecht kan? Heb ik nog recht op mijn 2-jarige consumentenrecht/fabrieksgarantie? Of geldt dat niet meer omdat Dixons failliet is verklaard?
Hartelijk dank!
Anne