BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Reparatie bank Piet Klerkx duurt erg lang, consumentenrecht

Bijdrage door gebruiker
11-11-2016
5 reacties

Hallo,

Ik heb een vraag over een mogelijke ontbinding van mijn aankoop na levering.

De situatie:

- Op 19 augustus 2016 is mijn bank twv € 2.000,- geleverd. Het bankstel had niet de eigenschappen die ik verwacht had: op 30 augustus ontdekte ik een scheur achter in het zitvlak van de bank, waarna ik contact heb gezocht met de leverancier (Piet Klerkx).

- Tussen 30 augustus en 27 september heb ik 15 pogingen gedaan om in contact te komen met Piet Klerkx (telefonisch en per mail), met het verzoek om deze case op te pakken. Pas op 27 september kwamen zij met het voorstel om de hoes van de bank te vervangen. Zij gaven aan dit niet op korte termijn te kunnen doen aangezien de stof uit de fabriek geleverd moest worden.

- Uiteindelijk is 21 oktober een monteur langsgekomen. Deze monteer bevestigde dat de scheur een productiefout betrof. Helaas had hij wel een slechte mededeling; de meegeleverde nieuwe stof bleek niet de juiste te zijn.

- Na deze teleurstelling heb ik een aangetekende brief gestuurd (ontvangst: 25 oktober. jl) met het verzoek tot een nieuwe oplossing te komen & de bank binnen een realistische tijd van 4 weken te repareren. Daarmee gaf ik hun de kans tot en met 23 november om het op te lossen. Ook heb ik aangegeven dat ik anders de koop alsnog wil ontbinden.

- Piet Klerkx had een datum ingepland om het geheel alsnog op te lossen; 18 november zouden zij langskomen. Nu kreeg ik gister (10 november) de melding dat dit niet gaat lukken en dat ze mikken op week 49 (v.a. 5 december) om langs te komen om het probleem alsnog op te lossen.

Naast +/- 25 contactmomenten vanuit mij & de nonchalante houding vanuit Piet Klerkx, frustreert het mij dat er fout op fout wordt gemaakt (het lijkt geen incident), waardoor de laatste druppel in de emmer is gevallen.

Het liefst wil ik de koop per 23 november alsnog laten ontbinden.

De vraag: hoe sterk sta ik in deze situatie? Enerzijds heb ik ze tijd zat gegeven (va 27 september), mij gehouden aan de spelregels en een aangetekende brief gestuurd. Anderzijds geven zij aan het probleem wél te willen oplossen.

Ik ben benieuwd naar jullie inzicht.

Met vriendelijke groet,

Frank & Liset

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.