BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Probleem premie autoverzekering

Bijdrage door gebruiker
20-02-2021
23 reacties

Het gaat om een wat rare situatie...

We werden laatst gebeld door onze autoverzekering over het feit dat we sinds 2013 geen premie hadden betaald voor onze verzekering. De premie bleek namelijk van een verkeerd rekeningnummer afgeschreven te worden, en die andere persoon heeft dus jaren onze premie betaald. In het gesprek gaf de verzekering toe dat zij bij het omzetten naar IBAN in2013het rekeningnummer foutief hadden omgezet ( cijfer verwisseld). Het foute nummer staat ook op de polis, die je tegenwoordig alleen on-lin in kan zien.

Ze kwamen daar dus pas onlangs achter nu de andere persoon er achter was gekomen dat hij/zij 8 jaar onze premie had betaald. Aangezien we een aantal verzekeringen hebben lopen bij dezelfde maatschappij en alles automatisch gaat hadden wij ook niet door dat de autoverzekering er niet bij zat. Bij iedere wijziging (on-line) krijgen we een mail waarin staat dat het bedrag afgeschreven wordt van rekening ....XXX en juist die 3 laatste cijfers waren gelijk, dus daar zagen we niet aan dat het nummer niet juist was.

Nu willen ze dat we ineens de achterstallige premie van 1 januari 2016 gaan betalen, een heel fors bedrag. Uiteraard snap ik dat ze het willen hebben, maar anderzijds is het hun fout dat ze dat 8 jaar niet gezien hebben. Dus heb ik er (behalve door de hoogte) eigenlijk niet veel zin in om dat te gaan betalen.

Vraag is, moeten we dat betalen of niet ?


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.