BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OSO Tuinmeubelen biedt geen garantie

Bijdrage door gebruiker
03-09-2022
9 reacties
Via bol.com hebben we een zweefparasol bij OSO Tuinmeubelen in Dronten besteld. Na dertien maanden is de parasol kapot gegaan. Op de website staat dat we twee jaar garantie hebben, dus we hebben contact gezocht over de schade. Daarop zegt het bedrijf dat de schade eigen schuld is, omdat het windschade zou zijn en die niet onder de garantie valt. We laten de parasol echter nooit open staan bij veel wind. OSO Tuinmeubelen claimt dat de parasol bij windkracht 2 al ingeklapt moet worden. Dat staat niet in de verkoopinformatie. Als we dat hadden geweten, hadden we de parasol nooit gekocht. Een zuchtje wind staat er bijna altijd wel. Kan OSO Tuinmeubelen daadwerkelijk de garantie afwimpelen op basis van informatie die de koper niet heeft? En is bol.com als verkopend platform verplicht de garantie te bieden?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.