BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Mag een autoverzekeraar een deel van mijn noclaim als verlopen beschouwen.

Bijdrage door gebruiker
22-05-2025
2776 keer bekeken
7 reacties

Ik heb 4 jaar in Nederland een auto gehad en daarna 3 jaar in Noorwegen. Deze 7 jaar zijn aaneensluitend met hetzelfde voertuig dat is geëxporteerd van het ene land naar het andere. In deze tijd heb ik geen schade gereden. Ik heb voor de Noorse verzekering mijn Nederlandse verzekeraar een document laten opstellen met daarin mijn opgebouwde schadevrije jaren. Nu ik terug ben in Nederland heb ik de Noorse verzekeraar hetzelfde laten doen voor de periode dat ik in Noorwegen verzekerd ben geweest.

Auto verzekeraars weigeren mijn nieuwe Nederlandse auto te verzekeren voor de volledige 7 schadevrije jaren en geven aan dat mijn Nederlandse schadevrije jaren zijn verlopen. Mag dit?

Meer over:

, , , ,
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)