Na 6 jaar mijn VW Tiguan uit 2008 all-risk verzekerd te hebben gehad bij allsecure wilde ik een all-risk verzekering afsluiten voor een splinterniieuwe toyota c-hr hibryde. Op de site loop ik steeds weer vast zonder melding te krijgen waarom de verzekering niet afgesloten kan worden. Op het laatst toch maar via de chat contact gezocht. De eerste medewerker probeert me te helpen. Nadat ik regelmatig erg lang moet wachten op zijn reactie sluit hij de chat ongevraagd af als hij een paar tellen moet wachten. Toch maar een nieuwe chat aangemaakt en uiteindelijk krijg ik contact met Kim. Ook deze persoon gaat op onderzoek uit en komt uiteindelijk met de mededeling dat ze mijn splinternieuwe toyota alleen wa willen verzekeren. Maar omdat deze persoon zich voor kan stellen dat ik wel all-risk wil raad deze me aan een andere verzekeraar te zoeken. Onthutst vraag ik maar of ik dit echt goed begrijp. Het antwoord is duidelijk: geen allrisk verzekering mogelijk voor deze auto wegens diefstal en inbraakgevaar. En ik maar denken dat de verzekering daar nu juist voor bedoeld is. En tegen schade natuurlijk, maar dat is niet genoemd. De toon van de helpdesk wordt kort en aangebonden. Op mijn vraag of mijn oude dan wel afgemeld kan worden en of ik een bewijs krijg van mn schadevrije jaren komt korrt het antwoord dat ik een bevestiging krijg en dat de schadevrije jaren daarin vermeld staan. Op de vraag of ik ook een officiele mail kan krijgen met hun antwoord wordt ontkennend geantwoord en de chat wordt ongevraagd afgesloten. Los van het horkige gedrag vraag ik me af of ze een doorsnee auto als deze mogen weigeren. Op de site staat dat ze autos als Ferrari niet verzekeren. Maar deze Toyota heeft toch deze status (nog) niet bereikt?