Op 5-4-2016 afslankcapsules Kankusta Duo gekocht via internetsite ad € 77 met:
"Een garantie als geen ander"
Een testbestelling met een 60-daagse geld-terug-garantie wanneer in een maand tijd geen 10 kilo gewichtsverlies.
Dan zal 100% worden terugbetaald, nadat de lege verpakking wordt teruggestuurd naar een retouradres ...
"in alle stilte en zonder vragen te stellen"
... aldus het Garantie Certificaat. Het gaat hier om een proefpakket, dus het proberen waard, dacht ik?
Echter, het werkt niet, geen enkel resultaat!
Op 21-5-2016 klacht per email gemeld, dus na 46-dagen, met verzoek om retouradres (op 4-6-2016 verliep de 60-dagen termijn)
Op 25-6-2016 nog steeds géén reactie, dus rappel email gestuurd, met wederom het verzoek naar welk retouradres ik de verpakking diende te sturen.
Op 27-6-2016 uiteindelijk toch antwoord met een retouradres in Polen, dus na 82-dagen. Aangetekend verstuurd ad € 18,50.
Totaal € 95,50!
Het bedrijf stelt nu dat het artikel niet binnen 60-dagen is teruggestuurd. Dus wanneer het bedrijf niet reageert binnen de gestelde termijn van 60-dagen, hoeven zij de klant niet terug te betalen, terwijlik al na 46-dagen de klacht heb ingediend en om het retouradres heb gevraagd.
Mijns inziens is dit bedrijf in gebreke gebleven door pas ná de termijn van 60-dagen te reageren en een retouradres verstrekken, terwijl zij mij verwijten dat het niet binnen de termijn van 60-dagen is geretourneerd. Ik vind dit zeer onbehoorlijk gedrag en heb dan ook sterk het vermoeder dat hier kwade opzet in het spel is. Ik kan mij nietaan de indruk onttrekken dat het hier uitsluitend omfinanciëel gewin gaat.
Gewenste Oplossing:
Ik zou tevreden zijnwanneer zijzich aan hungarantiebelofte houden en mij het bedrag van aankoop ad € 77 vermeerderd met de kosten van het aangetekend naar Polen retourneren ad € 18,50 terug betalen zoals zijbeloven in hun Garantie Certificaat.