BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Is de beslissing van de verzekering terecht?

Bijdrage door gebruiker
22-09-2016
15 reacties

Beste,

Tijdens het plannen van mijn reis heb ik naast het boeken van hotels, uitstapjes en bezienswaardigheden, ook extra aandacht gehad voor mijn auto. Zo heb ik op 25 april 2016 de auto allereerst binnengebracht bij de Volkswagengarage in Terneuzen voor een grote servicebeurt. Hier bleek op dat moment alles in orde te zijn, maar voor de zekerheid heb ik hem op 25 juli 2016, exact 5 dagen voor vertrek nog een keer binnengebracht voor een APK keuring. Wederom bleek dat de auto in perfecte staat was om te vertrekken.

Onze reisnaar Kroatië verliep in een eerste instantie zonder problemen, maar na drie dagen sloeg dit 180 graden om. Op 3 augustus vertrokken wij namelijk vroeg in de ochtend naar onze volgende bestemming. Helaas, was de geplande trip van korte duur want na een half uur begon het lampje van de koelvloeistoftemperatuur te branden. Niet in de kleur oranje, maar rood. Wat dus volgens de waarschuwingsinstructies van de auto direct stoppen betekent.


Na veilig een vluchtstrook te hebben opgezocht, heb ik als eerste mijn garage opgebeld. Om extra uitleg te vragen over het brandende lampje en wat zij voor ons konden betekenen vanuit Nederland. Er was geen andere optie dan naar een garage gaan en de pomp te laten vervangen. Nog altijd beter dan de motor in de soep laten draaien denk ik :)..Helaas was dit niet onzeenige autopech tijdens de vakantie in Kroatië. Vijf dagen nadien ben ik voor de tweede keer onderweg met pech komen te staan. Onderweg naar Split schoot het lampje van de remvoeringslijtage-indicatie aan. Het lampje brandt als de slijtagegrens van de remvoeringen is bereikt. Volgens de instructies van Volkswagen moet je dan onmiddellijk naar een Volkswagen-specialist.

Beide gevallen in mijn ogen van cruciaal belang om verder te kunnen rijden en wel te verstaan onder autopech. Maar hier denkt verzekeringsmaatschappij ASRanders over. Zij beschouwen beide gevallen als slijtage en om deze reden krijg ik dan ook niks vergoedt. Ben overigens all risk verzekerd bij hun. Iemand hier ervaring mee of advies?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.