Ik heb een zorgverzekering afgesloten bij Zilveren Kruis. Nu krijg ik altijd een polis via de email, maar Zilveren Kruis kiest ervoor om de polis naar "mijn" DigID inbox te sturen, maar ik heb dus geen DigID, en wil dit ook niet. Contact opgenomen, maar omdat ik een internetpolis heb, gaat alles digitaal en gaat de polis naar de inbox van DigID. Al zeker tien jaar lang krijg ik mijn polis via de email, dus ook digitaal, maar dat mag volgens Zilveren Kruis niet vanwege de wet op de privacy. En op papier willen ze niet doen, want ik heb een internetverzekering.
Dus nu weerhoudt Zilveren Kruis mij van het zien van mijn polis. Ik vraag mij af of dit wettelijk is, want iemand moet zijn polis toch kunnen inzien? Stel dat de gegevens niet kloppen bijvoorbeeld, dan kan die polis misbruikt worden oid.