BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantieverval MacBook pro na plaatsen webcam cover

Bijdrage door gebruiker
15-08-2020
15 reacties
Hallo,

ik heb in november 2019 een MacBook pro 15' met touchbar gekocht. Omdat ik de MacBook thuis gebruik en ik met patientengegevens werk heb ik op aanraden van diverse partijen op internet, ter voorkomen van hacken via de webcam, een webcam cover geplaatst welke door Bol.com werd aangeprezen als zijn compatibelmet de MacBook en als ultradun werd beschreven (0.68mm). Nu, in augustus 2020, dus binnen jaar na aanschaf, toonde mijn beeldscherm centraal een verticale knipperende lijn. Ik heb de MacBook naar AMAC Groningen gebracht en kreeg vervolgens te horen dat de garantie is komen te vervallen doordat ik een webcam cover heb geplaatst. Kosten:€1004,=. Ze geven bovendien in een tweede mail aan, nadat ik hen had verzocht om het euvel alsnog onder de garantie te laten repareren, dat de camera is beschadigd maar ook dat ze niet exact kunnen vaststellen waardoor dat is gebeurd.
Ik had in een mail aangegeven dat Bol.com dit artikel aanprijst als zijnde compatibel met een MacBook. Ik mag er als consument dan toch van uit gaan dat dit ook zo is en dat Apple contact met Bol.com zou hebben opgenomenals een dergelijke webcam cover niet geschikt is voor een MacBook en vaker tot problemen zou hebben geleid?Op moment van schrijven kan ik de webcam cover overigens nog steeds bij Bol.com aanschaffen (https://www.bol.com/nl/p/universele-webcam-cover-dun-goedkoop-geschikt-voor-smartphones-macbook-ipad-privacy-protection-slider-ultra-thin-6-pack/9200000101467103/?referrer=socialshare_pdp_www). Ik heb dit ook aangegeven bij AMAC Groningen maar zij blijven bij hun standpunt en geven aan geen uitzonderingen te kunnen maken. Ik verwacht van een beursgenoteerd miljardenbedrijf als Apple dat zij de schade van het beeldscherm, waarvan zij de oorzaak niet exact kunnen aangeven maar vermoeden dat dit van de webcam cover komt, gewoon vergoeden als zijnde garantie (binnen het 1e jaar van aanschaf). Daar komt bovendien nog eens bij dat de kosten van de reparatie €400 euro hoger zijn dan bij een ander bedrijf dat ik heb benaderd.
Ik zou graag van jullie horen hoe dit op te lossen is want ik voel mij nu behoorlijk bij de neus genomen door 2 grote bedrijven.



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.