Zojuist heeft mijn Samsung Galaxy S6 plotseling de geest gegeven. Er zat nog voldoende stroom in, hij lag voor mij op het bureau en opeens is hij uitgevallen en reageert nergens meer op. Ik heb mijn telefoon samen met mijn abonnement gekocht via Vodafone en ik val nog net binnen de garantieperiode van 2 jaar. Anders gezegd, ik gebruik een product aangeschaft via Vodafone voor een service die ik afneem bij Vodafone.
De vriendelijke medewerker van Vodafone gaf via de chat aan dat hij helaas niets voor mij kan doen en dat ik het beste naar een winkel kan gaan waar ze de telefoon mogelijkerwijs vervolgens opsturen ter reparatie. Op mijn vraag of ik dan gedurende de reparatieperiode een vervangend toestel krijg was de reactie dat dit alleen het geval is wanneer ik een aanvullende optie in mijn abonnement had opgenomen.
Dus...doordat een product aangeschaft via Vodafone binnen de geldende garantietermijn stopt met functioneren, kan ik geen gebruik maken van de services van Vodafone waar ik wel voor moet blijven gedurende de periode van de reparatie van het product, tenzij ik gedurende de looptijd van de service overeenkomst meer betaald had.
Mag Vodafone (en waarschijnlijk ook alle andere providers) dit zomaar doen? Hebben zij geen enkele verantwoordelijkheid voor het deugdelijk werken van het door hen geleverde product in combinatie met de door hen geleverde service? Zonderhet één heb ik tenslotte totaal niets aan het ander.
Ik ben erg benieuwdhoe jullie hier naar kijken.