Ik heb een jaar geleden (13-03-2016) een nieuwe eettafel gekocht voor €799 (excl 4 stoelen van €189 per stuk) bij Vesta in Groningen.Nu is binnen een jaar (de officiële garantietermijn) een flinke scheur in ontstaan over de gehele lengte van de tafel. Hierdoor is eveneens een klein hoogte verschil ontstaan.Ik heb dit aangegeven bij Vesta en ze zouden zich over de kwestie buigen. Ik heb ze ook foto's van de tafel meegestuurd.
Ik heb een reactie via e-mail gekregen van de klantenservice van Vesta dat de tafel onderhevig is aan 'werking' en dat Vesta er niets aan kan doen. Het hoort bij de tafel en ons zou dit verteld zijn bij de aanschaf van de tafel. Tevens zou het in de folder staan die bij de tafel hoort.Echter, bij de aanschaf is ons niets verteld en hebben we geen folder of andere info bij de tafel gekregen. Ook niet bij de aflevering. Had Vesta dit wel gedaan dan hadden we de aankoop wellicht niet gedaan.
De reactie van Vesta vond ik niet afdoende voor de ernst van mijn klacht. Bovendien vind ik de scheur in de tafel buitenproportioneel om te spreken van 'werking'.Ik heb daarop telefonisch contact gehad om te overleggen hoe we hier nu uit kunnen komen. Ik ben hierin echter dusdanig bejegend dat ik (wederom) het gevoel kreeg van 'meneer, u moet niet zo zeuren'. Ik voelde me allesbehalve klantvriendelijk behandeld. De Vesta-man vertelde me steeds hetzelfde, nl. het 'werkingverhaal'.
Hoe kan ik hier mee verder zodat het probleem opgelost wordt?