Op 20 juni heb ik met een medebewoner een aanrijding gehad in de garage van ons appartementsgebouw. Beiden reden achteruit, zij heeft WA, ik WA beperkt casco via Allsecur. Mijn schade heb ik online aangegeven, schadeformulier is ingevuld. Mijn auto naar een tophersteller van Allsecur gebracht, zoals op hun groene kaart staat vermeld. Vervolgens formulier, foto's aanrijding + calculatie opgestuurd. Calculatie was 6000,- schade, mijn auto, een Opel Karl heb ik in februari 2023 aangeschaft en is ruim 5 jaar oud. Ik vond dat een heel hoog bedrag, gezien de aanschafwaarde van de auto en het feit dat ik waarschijnlijk dan toch nog € 3000, zelf zou moeten betalen. Vorige week gebeld met Allsecur en gevraagd hoe het stond met de beoordeling. Men meldde mij telefonisch dat er € 2414,00 naar mij was overgemaakt en dat ik dus mijn auto kon laten maken. Ik heb een reparateur gezocht en deze heeft de auto gerepareerd voor een lager bedrag. Volgen Allsecur was er namelijk geen reparatieplicht en hoefden er geen nota's te worden overlegd. Een week later kreeg ik een brief van Allsecur dat er een bedrag van 2414,00 was overgemaakt aan de tegenpartij(SIC!) Allsecur had dus geen toestemming gegeven voor de reparatie (wel dus telefonisch) en er komt nu alsnog een expert langs om de schade te beoordelen. Er is nu een afspraak gemaakt bij de garage voor de expert en mijn gerepareerde auto. Weet iemand hoe hiermee wordt omgegaan?