BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

2ehands ebike blijkt kapot, gekocht bij winkel

Bijdrage door gebruiker
15-07-2019
69 keer bekeken
13 reacties
Ik heb een tweedehands ebike gekocht van een ebike store die normaal gesproken ebikes via hotels verhuurde en nu een nieuw model daar ging inzetten en de oude ebikes verkoopt via Marktplaats. Ik heb een van deze fietsen gekocht en er is mij verzekerd dat de batterij weinig was gebruikt en de fiets helemaal goed was.
Nu raad je het al; binnen een maand deed de fiets niks meer. Winkel geeft aan dat er geen garantie op zit, hebben toch uit coulance voor mij de accu naar de fabrikant opgestuurd en daar wacht ik al 3 weken op. Omdat ik een klein slag in mn voorwiel had, heb ik ondertussen mijn fiets ter reparatie naar de fietsenmaker gebracht en die kwam erachter dat de hele motor vol met water zit, naar alle waarschijnlijkheid de oorzaak van mijn defecte fiets. Hoogstwaarschijnlijk is deze fiets uit het water gevist. Reparatiekosten € 545!! Ik heb de fiets gekocht voor € 650.

Ik ben benieuwd wat mijn rechten zijn, binnen 5 weken heb ik aangegeven steeds problemen te ondervinden met de fiets en nu ontdekken we dit. Kan iemand mij helpen?
groet M
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.