BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

14 jaar betaald voor eigen huurketel

Bijdrage door gebruiker
03-02-2016
7 reacties
In 2002 heb ik een nieuwe CV-ketel latenplaatsen door een plaastelijke installateur. Keurig ruim € 1400 betaald. De installateur stelde voor om ook een onderhoudscontract bij Energiewacht Friesland (toen nog Gaswacht) af te sluiten. 'Heb je daar geen omkijken meer naar in de toekomst'. Meneer V. zou dit wel voor me regelen. Vanaf dat moment heb ruim € 40 betaald per maand betaald voor het onderhoudscontract. Dacht ik........tot ik eind vorig jaar voor het eerst een probleem had met mijn ketel. De monteur vertelde me dat het een huurketel was. 'Zo staat hij bij ons in de boeken mevrouw'. Informatie opgevraagd bij Energiewacht en ja hoor. Ik betaal al 14 jaar huur voor een ketel die van mij is. Betaald in 2002 aan die keurige installateur uit F. 14 jaar maand in maand uit te goeder trouw ruim € 40 teveel betaald voor iets wat al van mij is. Natuurlijk zit daar een bedrag voor het onderhoudscontract in verwerkt. Laat dat eens € 15 per maand zijn. Dan heb ik toch 14x12 maanden á € 25 = € 4200 de huur voor mijn eigen ketel betaald. Nu snap ik dat € 40 per maand voor een onderhoudscontract best aan de prijs is. Van internet heb ik geen verstand dus even tarieven nakijken is er dan niet bij. Stom? Misschien? Nogmaals, te goeder trouw heb ik altijd keurig betaald (en doe dit nog steeds). Stel dat mijn gekochte huurketel het nu begeeft.......

Contact met Energiewacht heeft niets opgeleverd. Ja, een door de installateur ondertekend verzoek voor een onderhoudscontract en een prijsopgaaf die meneer 'als bewijs' moest aanleveren voor installatiekosten. Mijn handtekening komt nergens naar voren. Ik wil mijn geld (of een deel terug). Datmogen wezelf gaan regelen met de inmiddels gestopte installateur die zijn administratie uit die tijd niet meerheeft en zich van geen kwaad bewust is (maar inmiddels wel twee keer met mij en drie keer met Energiewacht heeft gebeld). Tja, die weet het heus nog wel en voelt nattigheid.

Klantvriendelijkheid is er niet bij Energiewacht Friesland. 'Uit alles blijkt dat het om een huurcontract gaat'.Toont u maar aan dat de installateur niet uw dak heeft gemaakt in die tijd, aldus de dame die mijn zoon aan de lijn had. Ook ik heb die factuur helaas niet meer. Kon ik het bewijzen, maar ja wie bewaart dat zo lang? Het bewijs van overschrijving heb ik nog wel. Ik heb altijd keurig teveel betaald,nooit een handtekening gezetmaar enige coulance? Nee. Ik voel me nu een leugenaar en dat is niet wat ik ben. De installateur heeft alles geregeld en zelfs alles voorzien van zijn handtekening.Geef mij het geld en regel het als groot bedrijf zelf met iemand die de boel heeft opgelicht.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.