Ik heb vandaag geinformeerd bij de Ziggo klantenservice om mijn abonnement te "downsizen" van tv-Max naar tv-Complete. Dit overwoog ik al een hele tijd. Omdat het via de website al sinds jaar en dag niet mogelijk blijkt om je abonnement te downsizen, alleen upgraden, (afgelopen tijd al meerdere malen tevergeefs geprobeerd) telefonisch contact opgenomen. Vervolgens krijg ik van de medewerker van de klantenservice te horen dat er dan tot september de kosten van het aanvullend tv-pakket in rekening worden gebracht, omdat dit in mijn contract bijgesloten is en niet zomaar aan te passen is!
Uitleg: Ik heb afgelopen augustus naar Ziggo gebeld, omdat wij inmiddels zo`n jaar of 4, 5 klant waren en de volle mep met het duurdere abonnement betalen. Hierop heb ik 3 maanden korting gekregen, maar van maandelijks opzegbaar (door de stilzwijgende verlenging van jaren eerder) wel een nieuw jaarcontract gekregen. Telefonisch is mij dit toen niet medegedeeld, maar was wel te zien op de bevestigingsmail die ik direct erna kreeg. Ik weet zeker dat dit niet medegedeeld is, omdat ik in eerste instantie raar opkeek van die bevestiging in de mail. Hierop heb ik zelfs overwogen te annuleren binnen de gestelde 14 dagen, maar omdat Ziggo overal op zijn website heeft staan dat extra zenders maandelijks aan te passen zijn, besloten dit niet te doen. Ziggo adverteert namelijk op de site met de term "extra zenders maandelijks aanpasbaar". Sterker nog ,als ik ingelogd ben zie ik dit ook terug op de website bij "producten".
Inmiddels dit ook gemeld als klacht bij Ziggo zelf, in het contactformulier. Dan zien we wel wat we hierop terug horen...
Nu stiekem dus ook spijt dat ik niet geannuleerd heb in de 14 dagen, want dan was ik nu zsm overgestapt naar de concurrent.