BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo, mooier kunnen ze het niet maken

Bijdrage door gebruiker
05-03-2017
4 reacties


Verstuurd vanaf mijn iPad

Begin doorgestuurd
ZIGGO, mooier kunnen ze het niet maken Ben sinds juni 2015 ziggo abonnee. na 1 jaar kreeg ik slechte internet verbinding. Dus ik bel op om het te melden, na uitleg van mijn probleem wordt mij geadviseerd om een andere module te nemen. Zogezegd zo gedaan. ben zeer vriendelijk te woord gestaan. Dus neem ik een humax module. Module geinstalleerd en alles werkt prima, een min puntje ik moet 2 afstands bedieningen gebruiken. TV kijken dus. Na enige tijd wil ik een programma opnemen. Na veel knopjes te hebben gebruikt lukt het mij niet. Geen probleem denk ik, ik bel gewoon even de help-desk, dan zal het wel worden verholpen. Na 10 minuten in de wacht wordt ik vriendelijk te woord gestaan door een medewerker die luisterd naar mijn verhaal. Na uitwisseling van naam, geboorte datum, postcode en huisnummer wordt ik verder geholpen. Om e.e.a. te kunnen oplossen ook nog even de nummmers op mijn kaarten, achterkant van module en wifi kastje.Gelukkig geen probleem hier mee, alle cijfers kloppen. Uitkomst na een lang verhaal is de humax kan niet opnemen. Mijn vorige samsung module kan dit wel, dus heb ik besloten om deze er weer tussen te plaatsen. Gelukkig hoef ik nu maar 1 afstandsbediening te gebruiken en mijn wifi is niet veel slechter geworden. Mij wordt wel verzocht om de humax retour te zenden. Mij wordt een retourdoos toegezonden, portvrij. Prima, humax in doos weer retour verzonden. Alles opgelost?? Op31 december oud en nieuw in familie sfeer gevierd, bij thuiskomstom 2 uurnog even een drankje en even TV aangezet, was verbaasd dat ik een melding kreeg, geen geldig abonnement. Ik kon alleen maar de zenders npo 1-2-3 ontvangen. 1 januari in de ochtend even opgebeld naar de help desk. In het vriendelijke gesprek werd mij mede gedeeld dat men het ongemak zou verhelpen maar dat dit toch wel 3 dagen zou duren. Na drie dagen nog niet verholpen, dus weer even opgebeld. Na een uitvoerig gesprek, en alle daartoe behorende vragen, blijkt dat mijn abonnement is opgezegd, de reden is dat men je abonnement beeindigd als je een module( in bruikleen) terug stuurt. Na weer een uitvoerig vriendelijk gesprek wordt mijn abonnement weer geactiveerd. Er wordt mij wel gemeld dat dit alleen kan als men mij weer een humax toezend, anders kan het abonnement niet geactiveerd worden. Heb wel aangegeven dat ik deze niet ga gebruiken, antwoord was, Prima zet hem maar in uw kast, schuur. Zogezegd zogedaan, dus niet uitgepakt en in de kast gezet. Bij het nakijken van mijn facturen blijkt dat ik ineens een ander pakket, duurder, heb. Weer even opgebeld naar de klanten service. Na een fijn gesprek zou alles weer worden gecorrigeerd en teveel betaalde gecrediteerd op de volgende nota. Tevens werd mij een fikse korting op een aan te schaffen tablet aangeboden, waarvan ik heb gebruik gemaakt. Conclusie is, alles is correct afgehandeld zoals beloofd. Verbazing alom nu mij weer een nieuwe module is toegestuurd. Ik heb deze ook maar weer in de kast gezet, ik durf hem niet terug te sturen om verwarring te voorkomen. Ik ben nu uiterst tevreden en gaan geen onheil afroepen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.