BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo klachten

Bijdrage door gebruiker
21-03-2016
3 reacties
Sinds april 2015 maken wij gebruik van de Horizon box met het duurste abonnement. Hiervoor waren we ook al klant van Ziggo. Sinds de overstap is het een en al ellende. Soms gaat het een maand of wat goed, maar het nummer van de klantenservice kunnen we inmiddels bijna dromen.
Vandaag hebben we opnieuw gebeld. De opties "uitzending gemist" en "on demand" en andere opties werken niet meer. De medewerker van de klanten "service" wist ons te vertellen dat ons aansluit punt verouderd is en dat er frequenties veranderd zijn. Daarom werkt het ineens niet meer. Hier kan een monteur voor worden gestuurd, maar die komt pas over 1,5 week. Dat de oude decoder (op de tv in de slaapkamer aangesloten) deze problemen niet heeft, staat er volgens haar helemaal los van. Daarnaast kunnen we pas als alles hersteld is, vragen om een eventuele vergoeding. Daar moeten we dan natuurlijk wel zelf weer over gaan bellen, er is geen optie dat zij contact met ons opnemen. Voor deze "service" betalen we rond de 100 euro per maand....

Ik heb het idee dat Ziggo op een aantal punten fout zit. Het lijkt mij toch dat zij in dergelijke gevallen zelf proactief contact op moeten nemen, bijvoorbeeld als ze constateren dat er verouderde aansluitpunten zijn die door zoiets als een frequentie wijziging deze problemen kunnen geven. Ook vind ik het raar dat er dan pas 1,5 week later een keer een monteur beschikbaar is. Tot slot vind ik het echt niet kunnen dat wij daarna ook nog zelf contact op moeten nemen om het verder af te kunnen handelen.
Ik heb zelf meer dan 10 jaar werkervaring op het gebied van telefonische klantenservice bij diverse grote bedrijven, ook in de telecom / ict sector, en ik sta echt versteld van de gang van zaken bij Ziggo. Zou graag willen weten of er meerdere mensen zijn met dit probleem en hoe het zit met de punten waar ik tegenaan loop.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.