De afgelopen jaren heb ik (met grote spijt) meerdere producten afgenomen bij KPN. Onder andere een mobiel abonnement en een Alles-in-één-pakket. Op deze proucten was ik vanwege de slechte prijs-kwaliteitverhouding al snel uitgekeken en wilde dus ruim een half jaar van tevoren alvast doorgeven dat ik het abonnement niet wilde verlengen. KPN heeft mij nu al meerdere malen verteld dat een opzegging (netjes per einde looptijd) vanwege de Wet van Dam pas drie maanden van te voren doorgegeven kan worden. Volgens mij is dit onjuist. Klopt dit?
Sowieso moet ik zeggen dat ik de laatste jaren veel problemen met KPN heb ondervonden. Storingen, meerdere monteursafspraken die vergeten worden en zeer slechte klantenservice. Nadat je via vele omwegen het telefoonnummer van KPN hebt gevonden word ik asociaal te woord gestaan na een wedervraag: "Wilt u nu geholpen worden of niet?" Niet echt teksten die bij een klantvriendelijk bedrijf horen. Van een oud-medewerker van KPN heb ik zelfs vernomen dat medewerkers van KPN hun klanten opnieuw laten bellen wanneer zij een ingewikkelde vraag krijgen vlak voor het einde van hun dienst. Wanneer een medewerker om vijf voor vijf gebeld wordt, krijgt een klant geregeld te horen: "Sorry meneer, mijn systeem loopt vast. Kunt u vanavond of morgen terugbellen?"