Hallo,
Sinds oktober 2010 in het bezit van een Whirlpool koel/vries combi met ijsblokjes machine en koud water tap.
Vanaf dag 1 geeft de watertap niet echt koud water (zeg maar echt niet). Water temp wat er uit komt is op zijn koudst gemeten 12 graden maar meestal rond de 17 graden.
3 monteurbezoeken verder is het nog niet opgelost. Na veel zeuren, bellen en mailen is met Neckermann (verkoper van het apparaat) afgesproken dat er nog 1 poging tot reparatie gedaan zou worden.
De monteur die kwam zei meteen: 12-17 graden is normaal voor een watertap. Als u koud water wil moet u er maar een ijsklontje ingooien of een fles spa blauw in de koelkast zetten.
Doel van deze koelkast was juist om de flessen spablauw te verbannen (we drinken ca 2 flessen per dag).
Mijn beklag weer gedaan bij Neckermann en die zeggen nu: Volgens fabrikant voldoet de combi aan de productspecificaties. Als u het er niet mee eens bent kunt u terecht bij de geschillencommissie.
Neckermann adverteert met: ijskoudwatertap. 12-17 graden is mijn inziens geen ijskoudwater.
Als het een goede temp zou zijn, waarom zijn er dan tot 4x toe monteurs geweest om de temp omlaag te krijgen?
Wie weet wat ik nu verder kan doen? Ik heb ze al in gebreke gesteld door middel van aangetekend schrijven maar ze verwijzen alleen maar naar de geschillen commissie.
De geschillen commissie kent een doorloop van 5 maanden. Ook kunnen ze niet aangeven of de overig gemaakte kosten (mail, telefoon, 4x verlof van werk voor monteurs etc etc) te verhalen zijn (volgens het consumentenrecht wel).
Graag jullie reacties/adviezen...