BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht Securitas (Verisure)

Bijdrage door gebruiker
22-01-2018
77 keer bekeken
8 reacties
Zijn er meer mensen in de veronderstelling dat ze eigenaar zijn van hun alarmsysteem?
Ook mijn maandelijkse kosten zijn in 3 jaar gestegen van 27,- naar 33,- per maand en inmiddels lees ik dat andere klanten nog veel meer betalen. Let wel, een verhoging van uw maandlasten waar u niet mee akkoord gaat is grond voor directe ontbinding van het contract. Houdt hierbij wel rekening met de reactie termein van 14 dagen uit artikel 7.5 van uw contract.
Echter, u bent NIET DE EIGENAAR van het bij u voor veel geld geplaatste alarmsysteem. Dit blijkt indien u artikel 8.4 uit uw contract aandachtig bestudeerd. Dit wil zeggen dat wanneer u niet akkoord gaat met de verhoging van uw maandlasten en u uw contract op zegt, Securitas uw alarmsysteem u alsnog te koop aan mag bieden (8.5) of mag verwijderen. De functionaliteit van het alarmsysteem is zonder contract echter wel beperkt en in mijn geval zelfs onbruikbaar.
Kortom, wanneer u niet akkoord gaat met de verhoging van uw maandlasten mag u kiezen. Of u betaald wederom een aanzienlijk bedrag voor een nu beperkte functie van het alarm systeem in uw eigendom en eigen beheer. Of het systeem wordt verwijderd en u verliest daarmee uw initiele investering. Aan u de keus.
Mijn alarmsysteem is inmiddels verwijderd.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.