Op 1 aug heb ik een digitale camera (merk: CASIO € 146,=) gekocht bij DIXONS, die bij thuiskomst kapot bleek te zijn, de lens van de camera stond scheef. Het door mij gekochte toestel was het laatste exemplaar en kwam uit de vitrine, het was dus een showmodel. De dag erna telefonisch contactopgenomen met betrokken filiaal en 4 aug het filiaal bezocht met toestel en bon (tevens garantiebewijs). Daar werd mij verteld dat het toestel opgestuurd zou moeten worden. Ik gaf als tegenargument dat het nog niet door mij was gebruikt, daar het bij thuiskomst beschadigd bleeken dat ik een andere oplossing wenste, bv een ander goed exemplaar of mijn geld terug. Demedewerker adviseerde volgende dag contact op te nemen met hun bedrijfsleider, dit heb ik gedaan en kreeg hetzlefde te horen. Toestel moest worden aangeboden voor reparatie.^De dag erna (inmiddels 6 aug) ben ik naar de betreffende winkel gegaan en geprobeerd hier tot een oplossing te komen. Maar helaas kwam ik hier niet verder en zou het toestel worden aangeboden aan CASIO, de leverancier. hier kon de bedrijfsleider niet omheen, gaf hij te kennen Vandaag (15 aug) kreeg ik een schrijven ven DIXNS, dat het toestel gerepareerd kon worden, ik zou dan wel even 105 EURO over meoten maken, anders krijg ik het toestel gewoon terug en zou er niks mee gedaan worden. Ik voel me door DIXONS (of CASIO) flink bedonderd.
Mijn vraag is nu, het artikel (showmodel) is door mij gekocht en bleek bij thuiskomstkapot, waar sta ik als klant in deze? Op de bon staat "ruilen binnen 8 dagen"..........Service tot de deur en niet verder, schiet er nu door mijn hoofd.
Ik zie goed advies graag tegemoet, alvast hartelijk bednakt voor de reacties,
met vriendelijke groet
M. Koster