• Naam, adres en telefoonnummer of URL van de website van de reseller
• Oorspronkelijke aankoopdatum van het product
• Gedetailleerde productgegevens, waaronder prijs en serienummer van het product
• Totaal betaald bedrag
Echter, al deze zaken staan netjes vermeld op de bon. Na opnieuw een telefoongesprek te hebben gevoerd met de 'Senior Afdeling van Apple Care', kan mij niet duidelijk worden gemaakt waarom mijn verzoek is afgekeurd. De enige reden die mij wordt voorgehouden is dat de winkel die de iPad heeft verkocht niet dezelfde winkel is als de winkel die direct bij Apple heeft gekocht. Oftewel, dit zou dan niet de 'officiële' aankoopbon zijn, omdat er onderhands door de winkels is ver-/gekocht. Als particulier sta je machteloos en met een apparaat in handen welke niet meer bruikbaar is. Na een simpele zoekopdracht op Marktplaats werd al snel duidelijk dat ik niet de enige ben die te maken heeft met een iCloud lock.
Ik begrijp de reden voor een implementatie van deze dienst, maar de wijze waarop het beleid wordt gehandhaafd is niet pragmatisch en zelfs als oneerlijk te beschrijven.