BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Horizon box UPC

Bijdrage door gebruiker
08-10-2012
1 reactie
Sinds september biedt UPC voor digitale televisie/internet/telefonie een nieuwe mediabox aan Horizon.
Sinds 15 september ben ik in het bezit van deze box.
Zelf aansluiten was geen optie er moest een monteur komen om dit te doen.
Monteur kreeg het niet voor elkaar, er bleken problemen te zijn in de database van UPC.
Dit ging enkele dagen duren, ik zou gebeld worden wanneer dit verholpen was.
Niet gebeld en dus maar zelf contact opgenomen.
Probleem was niet verholpen maar ik zou gebeld worden.
Niet gebeld maar wel werd een paar dagen later, onaangekondigd, de oude box gedeactiveerd.
Dus geen internet/telefoon en televisie meer.
Zelf maar vlug de Horizon box aangesloten en na een paar pogingen werd deze actief.

Met nieuwe producten (zeker van UPC) zijn probleempjes te verwachten, maar met deze box zijn er onacceptabel veel problemen.
Ook ik ondervind ze dagelijks.
Zo heb ik b.v. een Philips tv, en het blijkt dat bepaalde types Philips tv's niet goed reageren op het HDMI-signaal van de Horizon-box. Gevolg is dat het beeld zo nu en dan groen kleurt en in een soort gekleurd negatief wordt weergegeven. Oplossing van UPC is dat er een scartkabel moet worden aangesloten, maar dan is het niet meer mogelijk de uitzendingen in HD te bekijken.
Zo zijn er nog diverse problemen te noemen (internet fora staan er vol mee).
Door UPC worden de huidige bezitters van de box als een soort veredelde betatesters gebruikt.
Vraag is of dit zo maar kan en of compensatie van deze ongemakken niet op z'n plaats is.
UPC vraagt voor deze box (ook aan bestaande klanten) een bedrag van €49,- activatiekosten.
Het lijkt me niet onredelijke b.v. deze kosten te laten vervallen of de kortingstermijn van de abonnementskosten (6 maanden) te verlengen met de tijd dat deze problemen niet opgelost zijn.
Ik heb dit uiteraard aan UPC voorgesteld, maar nog geen reactie ontvangen.

PJ
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.