Ik zocht in de brei van aanbiedingen op de Ziggo site naar een abonnement oa zonder vaste telefoon, zonder dure tv, met zelfde internetsnelheid die ik al heb bij hun. Op een gegeven moment verschijnt er dan een verzoek of zij (Ziggo) mij even terug mogen bellen. Dat is goed nieuws, want als ik hun bel zijn bijna al hun mewerkers altijd bezig. (misschien wel omdat ze anderen dan bellen)
Akkoord ik druk op die tab en na enkele seconden wordt ik inderdaad keurig terug gebeld. Teneinde een lang verhaal in te korten, ik wordt keurig geholpen en ik ga helemaal akkoord met het pakket, dat die Ziggo medewerker mij aanbiedt. Ik houd mijn internet snelheid, hoef geen vaste telefoon en neem er een mobiel abonnement met nieuwe telefoon bij. Het nieuwe abonnement was nog 5 euro goedkoper ook, ik helemaal blij en vroeg of het wel klopte. Natuurlijk zegt die medewerker maar ik ga alles nog een keer voor u checken en nakijken zodat we geen fouten maken, of woorden van gelijke strekking. Tevens zou hij het nog even met een andere medewerker bespreken en mijn gegevens en nieuwe abonement doorgeven zodat ik het gelijk goed af kon sluiten. Na enige minuten komt de beste man terug en zegt, dat het helemaal in orde is en ik ga akoord en moet nog enige gegevens opgeven van mijn identiteits kaart (gek want ik ben al ruim 10 jaar lid bij hun), maar akkoord dat is voor de financiele afhandeling, dus ik verstrek die gegevens en heel het abonnement wordt nog een keer doorgesproken en ik blijf akkoord en bedank de beste man en wordt door geschakeld. Dan krijg ik een aardig mevrouw aan de lijn en alle gegevens verstrek ik nog een keer en die mevrouw herhaald nog een keer het pakket wat ik al afgenomen heb, maar ik hoor die mevrouw een andere internetsnelheid noemen en zeg U vergist zich want ik heb dat en dat gekocht. Nou toen begon die mevrouw te strijden en te zeggen dat dat niet kon en zij die bestelling alleen voor de afgesproken prijs met een lagere snelheid kon leveren. Ik zeg maar mevrouw ik heb het al gekocht en de telefoon is zelfs al onderweg, U kan dat toch niet veranderen ik heb toch een mondelinge overeenkomst. Nou dat kon niet zei ze nog en ik kon alleen maar alles annuleren of meer betalen, nou mijn broek zakte af en ik vertelde ook dat ik het er helemaal niet mee eens was, daar ik het produkt al had gekocht en met een mondelinge overeenkomst had afgesloten en zelfs bekrachtigd met andere persoonlijke gegevens die gevraagd werden voor de financiele afwikkeling. Nou om dit lange verhaal kort te houden Ziggo annuleerde alles en zei, dat moet dan maar want ik wil niet meer betalen dan dat ik nu doe bij jullie. (ik woon in een appartement waar geen glasvezel zit en kan dus niet naar een andere provider, alleen Chello Upc Ziggo heeft in het appartement in Almere waar ik woon een coax liggen en kan geen andere nemen want dan moet ik er voor zorgen dat onder buren op een bepaalde dag thuis zijn etc etc lukt me niet dus ik zit vast aan Ziggo nu)