Lang verhaal kort,
Ben begin dit jaar van provider overgestapt naar ziggo en heb eigenlijk al sinds dag 1 problemen.
Maar volgens ziggo ziet alles er top uit, het modem wat ze leveren (de connectbox) werkt maar voor de helft, de chipset die in dit modem gebruikt is zorgt voor latency en jitter spikes wat online gamen (de enigste rede waarom ik internet heb) vrijwel onmogelijk maakt.
Heb 4/5x contact met ziggo opgenomen om te vragen voor een ander modem, maar of ik er nu voor betaal ofniet dit willen ze absoluut niet doen.
En met de connectbox gaat het niet werken.
Behalve het bovenstaande probleem heb ik ook een 250/25 plan maar haal ik meestal maar 75/25 (als ik geluk heb)
De combinatie van beide en de leugens van ziggo erbovenop hebben ervoor gezorgd dat k zsm weer naar een andere provider wil
Maarrrr geprobeerd mijn ziggo contract te beeindigen, word ik opeens door ziggo gebeld waarom ik wou overstappen.
Na alles uitgelegd te hebben, en de medewerker zijn standaard "heb je hem al gereset" vraag had gesteld,
kreeg ik te horen dat overstappen helaas niet gaat werken omdat ik dankzij de korting die ik kreeg ik automatisch een jaarcontract had.
En ik dus al mijn resterende maanden als afkoopsom zou moeten betalen.
Medewerker was wel zeer behulpzaam en vriendelijk en wou liever het probleem met me oplossen zodat een overstap niet nodig zou zijn.
Hij raadde me wat dingen aan etc om te proberen maar het werkte niet dus heeft hij me doorverbonden met de technische dienst,
en de persoon van de TD had van bepaalde dingen wat ik haar vertelde nog nooit gehoord zoals o.a latency en de chipset die in de connectbox word gebruikt, en reageerde nogal arrogant en geirriteerd en zei dingen als
ja we gebruiken de connectbox met een rede etc en waarom deze veel beter zou zijn. Anders zouden ze die oude wel nogsteeds gebruiken.
Nog een poging gedaan het uit te leggen maar ze kon me niet verder helpen (kwam ook niet echt over alsof ze hier zin in had).
Na nog even gezegd te hebben dat ik een contract heb, en ze verder niks kon doen een korte stilte en een ja?
Heb gezegd dat ziggo mij gebeld heeft en doorverbonden om het op te lossen en ik dit een apparte oplossing vond.
Als je zelf niet weet waar je over praat kun je beter alle overige opmerkingen voor je houden, me doorverbinden met iemand die wel echt daadwerkelijk verstand ervan heeft ipv zo'n reactie te geven.
snap niet hoe zulke mensen bij de TD terecht is gekomen.
En kreeg weer te horen dat het signaal vanuit ziggo perfect is, en dat ze er verder niks aan "kunnen" (willen) doen.
Erna weer gebeld met de eerste medewerker, en hij had bij een collega navraag gedaan en hij kwam met nog een paar dingen die ik kon proberen.
Zeer behulpzaam, en hij snapte wel ongeveer wat het probleem was maar niet helemaal en haalde ook 2 problemen door mekaar.
Maar zijn kennis was gelukkig een stuk meer dan de medewerker van de "technische dienst".
Hij had nog gekeken of er wat met de afkoopsom gedaan kon worden, maar omdat volgens ziggo alles perfect is gaat dit niet.
Vind dit echt de meest waardeloze service ooit, oplichters.
Buiten dat ik het best onduidelijk aangegeven vind bij afsluiten (dat het een jaartermijn betrof),
had ik voor het afsluiten nog op de ziggo website gekeken bij "veelgestelde vragen" en hier werd vermeld dat het opzegtermijn MEESTAL een maand is.
Dus ik ben stom genoeg ervanuit gegaan dat mijn abbonement ook maandelijks opgezegd kon worden, ook werd dit bij het afsluiten hiervan niet echt duidelijk vermeld.
Ook in de mail wat ik van ziggo kreeg mbt mijn bestelling, helemaal onderaan (onder alle reclame etc) werd pas vermeld dat het een jaarcontract betrof hier heb ik goed voor moeten zoeken.
En in de pdf wat ziggo me stuurde werd dit ookniet vermeld.
Zeer trieste manier van zakendoen, en stom van mezelf dat ik niet alles 100x gecontroleerd heb en er van uitging dat het goed zat.
Dus nu moet ik de resterende maanden van mijn abbonement afkopen, maar vraag me af mag het eigenlijk wel dat ziggo gewoon claimt dat volgens hun alles perfect is maar ondertussen ik nog geen 1/5de van de snelheid ontvang waar ik voor betaal.
Mijn internet meerdere xen per dag gewoon helemaal uitvalt voor een paar seconden/minuten.
Mijn hele modem volstaat met foutmeldingen, wat overigens allemaal is aangesloten door een ziggo monteur.. en volgens hun (ookal zeggen ze dit niet letterlijk) de problemen komen door iets wat de gebruiker (ik dus) heeft gedaan/aangepast/gebruikt.
En bij hun alles er "uitstekend" uitziet.
Lijkt me net iets te makkelijk, om er zosnel vanaf te komen en wil graag weten of ik hier verdere stappen voor kan ondernemen.
Want wil echt van ziggo af, maar zie het niet zitten om een hoop geld te betalen voor deze onzin.