BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wat moet ik doen met Energiedirect??

Bijdrage door gebruiker
19-10-2015
16 reacties
Beste KASSA Panelleden,

ik was klant bij Oxxio en wou over stappen na een andere energie leverancier,toen op dat moment per toeval een man van EnergieVisier aan de deur stond om mij een abonnement van EnergieDirect aan te smeren.
Ik de informatie aan genomen en toe laten zenden via mijn email.
Verder heb ik hier nooit meer geen aandacht aan gegeven omdat ik over wou stappen naar de Nuon.
Eenmaal klant van de Nuon,kreeg ik na 2 weken een smsje van EnergieDirect dat mijn overstap goed is verlopen.
Ik daar meteen contact mee opgenomen omdat ik naar mijn weten geen klant ben van EnergieDirect.Hun konden ook niks vinden van mij in hun klanten systeem.
Vervolgens kijk op mijn bankafschrift en zie ik tot mijn verschrikking dat EnergieDirect €337.84 van mijn rekening heeft gehaald,ik heb toen meteen weer contact opgenomen met EnergieDirect.
Die konden weer niks vinden van mij in hun bestand,er werd mij toegezegd dat ik het gehele bedrag kon laten terug stoneren via de bank.Mocht ik niks meer van ze horen dan zou het goed zijn zei ze,omdat ik toch niet te vinden was in het systeem.
Zo gezegt zo gedaan,ik ben verder met me leven,krijg ik ineens een brief van Groenewegen+Partners Incasso op me deurmat van inmiddels €399.92.
Ik heb toen weer contact opgenomen met EnergieDirect,toen bleek ineens dat ik misschien in het oude systeem zou kunnen/moeten staan.
Ze wisten ineens dat ik toch 2 weken ben aangesloten geweest bij EnergieDirect.
Ik weet nog steeds niet beter dan dat ik klant van de Nuon ben en dat hun mijn overstapkosten van de Oxxio betaald hebben.
Nu dat ik dus weet dat ik 2 weken ben aangesloten ben geweest,was nog de vraag waarom dit bedrag zo ontzettend hoog moet zijn.Dat bleek dus voor 2 weken leveren en het vroegtijdig beëindigen van mijn contract te zijn.
Ik ben inmiddels al weken bezig met EnergieDirect om iets te kunnen regelen of wat dan ook,ze konden mij niet meer helpen omdat ik dus niet in het systeem sta en ik moest het maar met het bedrijf regelen dat hun vorderingen regelt.
Dat bedrijf is HOIST KREDIT AB, die heeft vervolgens de vorderingen door gestuurd naar het incasso buro Groenenwegen+Partners.
Nu zit het zo,ik zit dus met een Incassobrief aan mijn broek van €399,92 van Groenewegen+Partners door EnergieDirect voor het 2 weken leveren van stroom en gas waar ik nooit niks van af heb geweten omdat ik na mijn weten nooit geen klant ben geweest van EnergieDirect.
Ik zit nu dus met mijn handen in het haar omdat ik niet meer weet door wie en hoe ik dit zou moeten kunnen laten uitzoeken.
het vorderingsbedrijf en het incassoburo kunnen niks voor mij doen en EnergieDirect heeft na mijn weten de handen van mij afgetrokken omdat ik toch niet in hun systeem sta....
En daarbij zou ik niet weten waar ik ineens €399.92 vandaan moet toveren aangezien ik in een bijstand zit.
jullie zijn denk ik mijn laatste redmiddel om dit nog opgelost te zien worden.
Dit is mijn eerste keer dat ik jullie ook benader.

MvG Rodger de Geus
Nijmegen
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.