Ik heb 4 MacBooks en 1 IMac in het verleden bij Amac gekocht met volle tevredenheid. Eerst in Oud-Beijerland, waar zeer deskundig en vriendelijk personeel aanwezig was. Sinds een paar jaar in Spijkenisse, omdat Amac in Oud-Beijerland verdwenen is. Hiermee is dus ook het vriendelijke en deskundige personeel verdwenen.
Op 7 mei 2019 heb ik mijn MacBook Pro gebracht. Na 3 weken uit te zijn geweest, zet ik mijn MacBook Pro aan en wat bleek: de touchbar werkt niet meer. Na rond zoeken op internet komen wij te weten dat onze MacBook Pro een probleem heeft met het toetsenbord. Dit wordt ook erkend bij Apple. De klanten kunnen bij erkende Apple verkoop-/servicepunten het toetsenbord GRATIS laten vervangen. De speakers deden het ook al niet goed, dus dat kan dan ook gelijk gemaakt worden.
Ik kom zeer vriendelijk de Amac Spijkenisse binnen en legt uit wat er aan de hand was en vertelde dit bovenstaande verhaal. Gelijk werd ik zeer onbeschoft benaderd en er werd gezegd: “wie ik wel was” en meer van dit soort opmerkingen. Na veel vijven en zessen werd er een innamebewijs gemaakt.
13 mei 2019 kregen wij een email met een prijsopgave. Hierop stond dat er vloeistof schade/oxidatie/sporen waren geconstateerd. Nou, dit kan helemaal niet! Nou hoor ik u reageren: “dat zegt iedereen!” Maar ik kan u verzekeren, dit kan echt niet! Wij hebben hier leergeld mee gehad in het verleden en ik/we zijn hier erg attent op. De MacBook Pro ligt altijd op een bureau in ons kantoor. Als er gegeten en/of gedronken doen wij dit altijd uit de buurt van enige toetsenbord of wat daar op lijkt. Ook blijft de MacBook Pro altijd binnen en gaat nooit mee naar buiten. Als bewijs werden er foto’s opgestuurd, maar dit is geen enkel bewijs. Zou dit wel waar zijn, dan is onze MacBook Pro verwisseld of we hebben geen nieuwe gekocht op 15 november 2017. De prijsopgave was ook € 1177,79, dat ook belachelijk hoog is. € 1000 erbij en we hebben een nieuwe! Dat zal vast de bedoeling wel zijn! We zijn dan ook niet accoord gegaan met de reparatie en hebben de MacBook Pro terug gekregen ongerepareerd, maar wat nog erger is: hij werkt nu helemaal niet meer! Als hij nu uit standby stand aan gaat krijg ik een melding dat hij niet is goed afgesloten, maar ik heb het niet afgesloten. En nu werkt hij helemaal niet meer. We hebben wel € 79,95 onderzoekskosten moeten betalen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom ons toetsenbord niet gratis wordt vervangen zoals Apple bericht.
Amac neemt zijn klanten niet (meer) serieus en wij voelen ons besodemieterd, bedrogen en het riekt zelfs naar oplichting.
Bij deze dien ik dus een klacht in en deze klacht gaat ook naar Apple. Mocht ik van u niet binnen 2 weken reactie ontvangen, ga ik verdere stappen ondernemen. Dit kan echt niet!