Ik heb bijna een jaar ADSL internet en telefonie via Canal Digitaal en ben nog steeds niet tevreden. Ik heb diverse malen contact met hen gehad, vooral over de snelheid van de ADSL lijn.
In alle reclame uitingen schreeuwt Canal Digitaal "razendsnel internet" te leveren tot 20Mb. Ik woon zelf 3.800 meter van de telefooncentrale en volgens de diagnostiek van het modem is de current rate downstream: 8007 kbps, maar deze valt vaak terug op 7351 kbps. Speedtest geeft een downstream van 6800 kbps en dat wisselt weinig.
Ik heb Canal Digitaal vaak aangegeven dat ik een dowloadsnelheid van 6.8 Mb geen razendsnel internet vind en krijg dan het excuus dat zij alleen diensten via het "oude" ADSL netwerk van KPN leveren. Toch is mijn modem ingetraind op adsl_plus, waarmee ik hogere snelheden zou moeten kunnen halen. Hieraan werken ze niet mee en zeggen: Er staat toch duidelijk dat we TOT 20 Mb leveren? U woont te ver van de centrale.
Maar waarom geeft Canal Digitaal dat niet aan wanneer je een overeenkomst aangaat? Ze weten dit dus van tevoren! Bij elke mail herinneren ze mij eraan dat ik een tweejarig contract heb en willen niet kijken naar een oplossing. Een beetje provider neemt toch ook het VDSL netwerk van KPN af? Valt dit nu onder misleiding? Ik zou graag naar een andere provider willen die me een snellere verbinding kan leveren (zoals Vodafone Vast).