Door een telefoontje zijn wij overgezet van het KPN Netwerk naar het Versatel netwerk. Ons werd verteld dat de kosten omlaag gingen maar de snelheid hetzelfde bleef. Dit was echter niet waar.Omdat onze verbinding via hun netwerk minimaal 3x op de avond uitvalt en de snelheid lager is wilden wij ons contract opzeggen.
Volgens de colportage wet hebben wij hier recht op aangezien wij nóóit een contract hebben getekend of zelfs ontvangen!
Wat ik versatel heb gestuurd:
Naar aanleiding van de volgende brief ik ik heb verzonden:
quote:
Versatel Nederland B.V.T.a.v. afdeling opzeggingPostbus 120221100 AA Amsterdam Zuid-Oost[insert eigen adres]15-09-2005, VoorschotenGeachte heer/mevrouw,Naar aanleiding van mijn telefonisch contact op 13-09-2005, met de heer Van Elst van de afdeling opzeggingen stuur ik u deze brief.Ik wil hierbij mijn contract van het ADSL-Family pakket per direct beëindigen.Dit omdat ik uiterst ontevreden ben over dit pakket, met name over de onstabiliteit(verbinding valt minimaal 3x per avond weg), service en snelheid.Dit omdat via het telefoon gesprek om over te stappen mij is toegezegd dat de snelheid van het abonnement hetzelfde of zelfs hoger zou worden dan het voorgaande abonnement(ADSL-Lite via het KPN netwerk). Maar dan voor 10 euro goedkoper.Helaas bleek dit onder andere niet het geval. Net zoals de bijgeleverde router. Ik heb niet expliciet gezegd deze nodig te hebben en is dus ongevraagd geleverd.Ik verwacht hierbij van u dat u mijn contract per direct opheft en de lijn vrijgeeft.Ik beroep hier mij op de colportage wet. Dit betreft een europese wet die bepaald waar de consument recht op heeft bij een telefonische aankoop/levering van een dienst.Een quote van deze wet(zie ook: bijlage):“Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is. Als op de dag van ontvangst van de goederen of de dag van sluiting van de overeenkomst betreffende de dienst de schriftelijke bevestiging nog niet binnen is, dan wordt de termijn verlengd naar drie maanden.”U kunt contact met mij opnemen via bovenstaand adres.Indien ik binnen 14 dagen geen reactie/opheffing van de lijn heb ontvangen zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen.Met vriendelijke groet,****Bijlagen: 1. Colportage wet2. Registratieformulier, “Contract”
Kreeg ik daarop het volgende antwoord:
quote:
Geachte Mevrouw/Meneer,Hierbij bevestigen wij uw verzoek betreffende het opzeggen van uw Versatel ADSL abonnement.Wij kunnen helaas niet met uw verzoek akkoord gaan. Hiervoor verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden. Deze zijn te vinden op www.versatel.nl/avWij beëindigen uw abonnement per 2 September 2006. Dit is de datum waarop uw jaarcontract afloopt. Uw e-mail adres blijft bestaan.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Versatel Nederland B.V.
Volgens de wet hebben wij toch het volledige recht tot opzegging?Graag jullie advies hierover aangezien mijn verbinding nog elke avond gemiddeld 5 maal van IP-Adres veranderd en de verbinding dan voor 10 minuten weg is.