BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vergoeding kapotte mobiel

Bijdrage door gebruiker
14-06-2014
8 reacties
Door toedoen van mijn dochter is de mobiel van haar vriendin gevallen, waardoor er nu een barst in het glas zit.
Het toestel kostte nieuw ongeveer € 200,00. Nu kosten deze zo'n € 135,00.
Repareren van het glas via Samsung kost ongeveer € 160,00, wat meer is dan de huidige nieuwwaarde.
Mijn verzekeringsmij. kijkt naar de huidige nieuwwaarde en kijkt daarnaast naar de leeftijd van het kapotte toestel. Bepaald de dagwaarde en vergoedt dat, wat neer komt op € 100,00.
Dit vindt de tegenpartij nogal laag. Zij vinden het niet terecht dat zij € 35,00 bij moeten betalen voor een nieuw toestel, terwijl het niet hun schuld is.
Ik vind het een beetje te ver gaan om € 135,00 te vergoeden voor een nieuw toestel. Het kapotte toestel was immers ook niet nieuw.
De tegenpartij vindt het geen gebruikelijke manier van schadebepaling door onze verzekeringsmij. Naar mijn idee valt dat wel mee, met auto's gaat het volgens mij ook zo.
Kan iemand ons hierin adviseren. Zie ik het zo verkeerd??
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.