BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC vraagt nieuwe postcode bij opzeggen

Bijdrage door gebruiker
10-08-2015
17 reacties
Aargh!
1. In het keuzemenu van Ziggo geef ik aan dat ik wil opzeggen omdat ik ga samenwonen. Wat is de eerste vraag die ik gesteld krijg? "Wat is de reden dat u wilt opzeggen?"

Maar dan komt het pas ECHT:

UPC:
"Wat is de postcode van het adres waarop u wilt gaan samenwonen?"

Ik:
"Die wil ik niet vrijgeven"

UPC:
"Die hebben we nodig om uw opzeggen te kunnen voltooien."

Ik:
"U kunt me toch afmelden zonder mijn nieuwe postcode? Is het wettelijk bepaald dat u mijn nieuwe postcode nodig heeft"

UPC
Nee dat is niet wettelijk bepaald.

Ik:
Ik wil mijn nieuwe adres niet afgeven.

UPC:
U moet (ja moet!) u nieuwe adres afgeven. We hebben twee afdelingen: een voor mensen die in een postcodegebied met UPC gaan wonen en een voor mensen die in een postcode gebied gaan wonen zonder UPC.

Ik:
Dat is uw probleem. Ik wil gewoon opzeggen en niet een nieuw abonnement bij UPC noch Ziggo afsluiten en wil mijn nieuwe adres niet doorgeven.

UPC:
Ik kan u niet afmelden zonder een postcode te ontvangen.

Dusss, UPC ga hier wat aan doen, echt! Ik weet niet hoeveel mensen zich hier aan irriteren, maar in ieder geval 1.


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.