Aargh!
1. In het keuzemenu van Ziggo geef ik aan dat ik wil opzeggen omdat ik ga samenwonen. Wat is de eerste vraag die ik gesteld krijg? "Wat is de reden dat u wilt opzeggen?"
Maar dan komt het pas ECHT:
UPC:
"Wat is de postcode van het adres waarop u wilt gaan samenwonen?"
Ik:
"Die wil ik niet vrijgeven"
UPC:
"Die hebben we nodig om uw opzeggen te kunnen voltooien."
Ik:
"U kunt me toch afmelden zonder mijn nieuwe postcode? Is het wettelijk bepaald dat u mijn nieuwe postcode nodig heeft"
UPC
Nee dat is niet wettelijk bepaald.
Ik:
Ik wil mijn nieuwe adres niet afgeven.
UPC:
U moet (ja moet!) u nieuwe adres afgeven. We hebben twee afdelingen: een voor mensen die in een postcodegebied met UPC gaan wonen en een voor mensen die in een postcode gebied gaan wonen zonder UPC.
Ik:
Dat is uw probleem. Ik wil gewoon opzeggen en niet een nieuw abonnement bij UPC noch Ziggo afsluiten en wil mijn nieuwe adres niet doorgeven.
UPC:
Ik kan u niet afmelden zonder een postcode te ontvangen.
Dusss, UPC ga hier wat aan doen, echt! Ik weet niet hoeveel mensen zich hier aan irriteren, maar in ieder geval 1.