BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC pakket wijzigen

Bijdrage door gebruiker
23-03-2013
6 reacties
Hallo,
December 2012 besloot ik mijn upc pakket te wijzigen van een tv-internet-bellen pakket naar een goedkoper pakket met alleen internet en tv. Dus zonder bellen. Ik heb de overstap via 'mijn upc' ingevuld, verliep allemaal zeer soepel, binnen 3 dagen had ik alles in huis en geïnstalleerd.
De eerste factuur in 2013 was hoger dan normaal, maar heb ik zonder te bekijken betaald, ervan uitgaande dat de verhoging eenmalig was vanwege de nieuwe apparatuur. Toen de factuur van februari nog niet tot het beloofde niveau was gedaald, rook ik onraad en ben ik even gaan spitten. Wat bleek: naast het internet en tv-pakket had ik een nieuw telefonie abonnement. Alles bij elkaar was ik nu fors duurder uit, wat natuurlijk nooit de bedoeling is geweest. (Want wie kiest er immers voor om meer te betalen voor dezelfde dienst?!?) Ik heb meteen UPC gebeld en heb het ongewenste telefoniedeel stopgezet.
Ik heb in december 2012 nergens in het bestel-of bevestigingsproces ook maar de kleinste aanwijzing gehad dat ik mijn telefonie aansluiting zou continueren en vind daarom dat ik zo'n €50,- teveel heb betaald. UPC denkt daar heel anders over, ze 'vinden het alleen jammer dat hun procedure zo onduidelijk is'.

Graag hoor ik of ik een onoplettende zeurpiet ben, of dat ik het er niet bij moet laten zitten en naar de opta oid moet stappen.

Groet Gabriel
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.