BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC

Bijdrage door gebruiker
13-06-2009
8 reacties

Wij hebben al een tijdje internet en telefoon van UPC.Maar de laatste tijd niet anders dan problemen. Internet valt veel weg en natuurlijk wanneer je net met je website bezig bent of een nieuwsbrief aan het schrijven...en vaste telefoon soms geen bereik of niet bereikbaar.Ook de beeldkwaliteid van tvis niet best, vaak storing met blokjes, soms zo erg, dat een film of programma totaal niet te volgen is, en dan op alle zenders. Hiervoor is een monteur geweest die een 'dingetje' heeft vervangen. Maar daarbij zijn de storingen niet over. We moeten volgens UPC een nieuwe (dure) kabel kopen. (die zouden ze volgens mij bij de box geleverd moeten hebben, lijkt mij althans!)Nu hebben we vorige week besloten wat sneller internet aan te schaffen. Dus kregen we een 2e modem die met de eerste samen zou werken. We kregen de modem over de post en na een telefoontje van onze kant bleek dat we die modem niet zelf aan mochten sluiten, dus wachten op een monteur.Voor de monteur weg ging zei hij iets over dat de nieuwe modem het over ging nemen en na 2 uur moest ik (leek) de stroom over zetten. Ik zou intussen gewoon internet en telefoon hebben...De monteur was nog niet weg, of de lichtjes van modem 1 gingen langzaam uit, daarmee ookinternet en telefoon!Ik heb na 2 uur de meest logische kabel over gezet en had wel weer internet.Maar de telefoon doet het tot vandaag nog niet. We hebben al gemaild en gebeld, er was een nieuwe voeding opgestuurd en die kan uiterlijk maandag 22 juni aankomen. Dus zo'n ding, verstuurt met TNT post, doet er een week over??? Al die tijd zitten we zonder vaste telefoon, zowel prive als de stichting zijn we per vaste telefoon niet bereikbaar.Nu vind ik die prive telefoon niet zo belangrijk, iedereen weet ons mobiel te bereiken, maar de telefoon van de stichting is wel belangrijk. Wij moeten nu mensen bellen met de prive mobiel en komen op extra kosten. We hebben UPC al gemaild dat we financiele compersatie verwachten voor deze onkosten. Het is immers niet door ons veroorzaakt, maar men belt niet en op mail geen gehoor. We hebben wel al een aantal keren met de mobiel naar de administratie/helpdesk gebeld, maar worden niets wijzer. Je krijgt alleen te horen dat de voeding is opgestuurd...

Ik hoorde dat er nog wel meer klachten zijn over UPC. Wat kan ik nu doen om mijn extra kosten te declareren? We kregen vandaag wel gewoon de rekening met de volle mep, ik ben geneigt om een briefje te schrijven met 'ik bied de helft!'

Zijn er meer mensen met dit soort klachten?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.