Ik heb een TV/telefoon/internet contract bij Tele2. Volgens mijn belevingswereld was het een jaarcontract, volgens de site van Tele2 een tweejaarscontract.
Sinds het begin doet de TV het niet. Wel geluid en zender informatie, geen beeld. Deze storing doet zich af en toe willekeurig voor, gemiddeld eens per week. De remedie hier toe was: uren wachten en dan deed hij het weer. Kon soms een dag duren.
Ik heb hier, na 100 telefoontjes aan de klantenservice, in de zomer een in gebreke stelling voor gestuurd aan Tele2. Ik zou een nieuwe decoder krijgen, nooit gehad. Een medewerker kwam met een noodoplossing voor het op juiste wijze kabels ontkoppelen, kwartier wachten en op juiste wijze weer koppelen. Dan werkt de TV al weer na een kwartier ipv vele uren. Verbetering, maar nog niet goed.
Ik heb in de zomer besloten om het jaarcontract uit te zitten met die noodoplossing en dan over te stappen. Nu wil ik overstappen maar zie dat ik nog een jaar aan Tele2 vast zou zitten. Geen zin in!
Ik ga hoe dan ook over (dat is al in gang gezet). Maar wat zijn mijn kansen om onder de afkoopsom van ongeveer € 450,- uit te komen en mag Tele2, als er discussie over ontstaat, mijn telefoonnummer achter houden en dus niet overdragen aan de nieuwe provider?