BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telfort contract verlenging

Bijdrage door gebruiker
30-07-2018
10 reacties

Op 25 Mei belde ik Telfort op om mij Televisie + Internet op te zeggen, mevrouw aan de lijn was zo vriendelijk om ook even mijn overige abo’s te bekijken en deed me mededelen dat ik mijn mobiele abo ook kon verlengen en dat ze een leuke aanbieding kon maken.

Ik wist niet beter dat mijn abo pas verlengbaar was vanaf 12 juni, dus ik gaf haar ook aan dat het nog niet mogelijk was maar mevrouw wist mij te overtuigen dat dit wel kon, ik vroeg haar nog nadrukkelijk en wanneer gaat dat dan in ? want officieel loopt mijn contract tot 12 oktober en ik ga dan niet al maanden van te voren iets afsluiten omdat het met prijzen etc tegen die tijd ook wel anders kon zijn … ze gaf me duidelijk aan dat gaat dan per direct in dus ik verbaast meent u dat ? ik betaal nu 37,50 tot oktober en ik mag nu dan al naar sim only voor 18 euro ?

Ja meneer dat kan aan aantal maanden van te voren ….

Tot op de dag van vandaag wordt ik door telfort aan het lijntje gehouden en heb ik aangegeven luister het bandje af dan weten jullie wat er is afgesproken ….

Ik kan nu dus helemaal niks met mijn abo, ik kan niet overstappen maar ook een verlenging niet … ze houden zich niet aanhun woord en elke gesprek wordt er weer gezegt binnen zoveel werk dagen hoort u van ons .

Hieronder gesprek geschiedenis, kan iemand mij adviseren wat ik hier tegen kan ondernemen ?

13 juni 16:53

Goedemiddag Michel. Goed dat je aan de bel trekt als er iets niet lijkt te kloppen bij een verlenging. Nu moet ik je zeggen dat wanneer je een abonnement verlengd, het nieuwe abonnement in gaat op het moment dat de oude afloopt. Ik begrijp dat dit in jouw geval oktober is? Ook kun je een abonnement inderdaad 4 maanden voor het einde van het contract verlengen. Als jouw abonnement tot oktober loopt, kun je in juni verlengen. Het is dan vreemd dat het in mei wel gelukt is om te verlengen.

Met de gegevens die je me gegeven hebt, ben ik al wel vast mijn systemen ingedoken en ik zie dat je eerder vandaag telefonisch contact hebt gehad met een collega. Heb je naar aanleiding van dit gesprek nog vragen voor mij? Als je nog vragen hebt, stel ze me gerust. Ik help je graag verder! Mag ik voor de volledigheid dan nog wel de geboortedatum van de contracthouder? Dan ga ik voor je aan de slag!

De snelste en makkelijkste manier om dit te bespreken is in een directe chat. Mocht je graag willen chatten, klik dan op de volgende link http://bit.ly/2yhsNuz . Deze link is geldig tot 22.00 uur vanavond.

13 juni 21:50

Ik kan me goed voorstellen dat je hierdoor verbaasd bent en dat je je misleid voelt. Ik kan helaas het gesprek zelf helaas niet terugluisteren, maar ik zie dat mijn collega van de telefonische klantenservice vanmorgen heeft aangevraagd dat er nogmaals naar gekeken wordt. Ik wil je vragen dit dus even af te wachten. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. Voor nu een fijne avond verder!

14 juni 16:58

Er gaat wat tijd in zitten zodat het echt goed voor je nagekeken wordt. Je krijgt in maximaal 10 werkdagen terugkoppeling hierover Zijn er nog andere vragen die ik voor je mag beantwoorden?

22 juni 15:48

Goedemiddag Michel. Dat is een hele goede vraag! Op dit moment kan ik helaas niets nieuws melden. Daarom heb ik mijn collega's van de achterliggende afdeling gevraagd of er al meer bekend is. Op het moment dat ik een terugkoppeling krijg, meld ik me direct bij je! Als je in de tussentijd nog vragen hebt, stel ze me gerust. Ik help je graag verder!

27 juni 7:14

Goedemorgen Michel, ik snap je vraag inderdaad. We hebben het best druk, vandaar dat we ook 10 werkdagen de tijd nemen. Ik kan je niet precies vertellen hoe het ervoor staat. Ik verwacht dat je vandaag of morgen bericht krijgt. Excuses voor het wachten. Hopelijk komt alles snel goed

29 juni 13:59

Hoi Michel! Dat is een terechte vraag. Ik zie nog geen nieuwe informatie, maar ik ga er direct achteraan. Ik moet helaas totdat ik terugkoppeling krijg nog even vragen om je geduld.

Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je hiervan baalt. Het lastige is alleen dat je contact hebt gehad met een andere afdeling dan met ons. We moeten daarom via via te weten komen wat er precies gezegd en gebeurd is en dat gaat nou eenmaal niet zo snel, hoe graag we het ook zouden willen. Ik ben in deze situatie afhankelijk van anderen, ik hoop dat je dat begrijpt. Ondanks dit alles wens ik je een heel goed weekend!

2 juli 8:35

Goedemorgen Michel, even een update van deze kant. Ik heb opnieuw een e-mail gestuurd naar de afdeling die de gesprekken kan terugluisteren, ik wacht nu op reactie. Ik heb ook jouw berichten meegestuurd zodat ze op de hoogte zijn en weten wat jij graag wilt. Weet je voor nu voldoende? Ik wens je een fijne dag en zodra ik meer informatie heb hoor je van me!

Ik verwacht vlotter een terugkoppeling, maar kan je helaas geen toezeggingen doen . Ik zou je willen afraden om je facturen te storneren. Dit kan er namelijk in resulteren dat je 06-nummer wordt geblokkeerd. De abonnementskosten die in rekening worden gebracht zijn voor de bundels die je afneemt. Als er een factuur niet is betaald, herkent het systeem dit als een openstaand bedrag. Het systeem herkent niet dat er problemen spelen omtrent de verlenging. Het spijt me dat ik je op dit moment niet meer duidelijkheid kan geven.

9 juli 13:13

Hi Michel! Helaas is het op dit moment erg druk, waardoor mijn collega's van de achterliggende afdeling vrees ik nog niet aan toe zijn gekomen. Ik heb daarom nogmaals een verzoek ingediend bij de achterliggende afdeling. Ik moet dus jammer genoeg wederom om je geduld vragen Ik raad je nogmaals af om de betalingen stop te zetten en/of te storneren zodat het proces niet verder verstoord wordt. Uiteraard kijk ik graag samen met je mee naar een passende vergoeding zodra dit probleem verholpen is. Ik hoop dat dit de frustratie enigszins verzacht. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Ik help je graag verder!

12 juli 14:43

Dag Michel, ik vraag voor je na wat nu de stand van zaken is. Zodra ik meer info heb, kom ik er op terug.

16 juli 14:08

Helaas ben ik in deze situatie afhankelijk van anderen Michel. Als ik dit zelf voor je op kon lossen, dan had ik dit zeker gedaan. Ik ben het met je eens dat dit heel lang duurt. Het enige wat ik kan doen is de druk opvoeren bij mijn collega's. Dat heb ik zojuist weer gedaan. Het spijt me, maar ik moet je vragen nog langer geduld op te brengen.

Ik snap heel goed dat je geduld opraakt en ook dat je boos bent. Dit is ook echt niet hoe het had moeten gaan. Ik hoop snel een reactie te krijgen van mijn collega's en dat jij ergens nog wat geduld vandaan weet te toveren. Nogmaals sorry dat het zo lang duurt allemaal.

20juli 14:26

Hoi Michel, ik ben het met je eens dat het niet acceptabel is dat je al de hele tijd op antwoord zit te wachten en dit telkens niet krijgt. Ik snap dat je graag wilt dat het gesprek terug geluisterd wordt, zodat wij zelf ook kunnen horen dat jou verkeerde informatie is verteld aan de telefoon. Het verzoek hiervoor staat nog steeds uit, maar ik heb hier helaas nog geen reactie op. Het lijkt met momenteel ook niet meer een heel erg toegevoegde waarde om het gesprek wel terug te luisteren, omdat we je gewoon geloven en er dus helaas van onze kant een fout is gemaakt en er een verlenging is doorgevoerd na het verschaffen van onjuiste informatie. Mijn excuses hiervoor.

Ik denk dat we nu het beste vooruit kunnen kijken en moeten gaan kijken naar een oplossing hiervoor. Wat zou voor jou nu een goede oplossing zijn? Dan ga ik direct voor je kijken wat ik kan doen om dit te realiseren.

30 juli 14:26

Hoi Michel. Ik wil je zeker niet het gevoel geven dat je aan het lijntje wordt gehouden. Mijn excuses als je dat gevoel krijgt. Ik begrijp dat je benieuwd bent of er inmiddels wat meer bekend is. Helaas is het momenteel ontzettend druk op de achterliggende afdeling, waardoor je wat later een update krijgt dan je misschien gewend bent van ons. De verwachting is dat je op uiterlijk volgende week vrijdag een update krijgt hierover. Mocht er eerder iets bekend zijn, dan hoor je natuurlijk zo snel mogelijk van ons. Als je intussen nog andere vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.