Beste,
Bij Youfone heb ik d.d. 13-1-2019 een aanvraag gedaan voor een telefoonabonnement met nummerbehoud.
D.d. 13-1-2019 ontving ik vervolgens een mail met een bevestiging van mijn bestelling. Vervolgens hoorde ik wekenlangs niks en sloot ik een abonnement af bij een andere provider. Het wekenlang niets horen werd maandenlang niets horen.
Ergens in juli ontving ik nog een envelop van Youfone die ik direct heb weggegooid omdat ik inmiddels al (lang) een abonnement had lopen bij een andere provider.
Vervolgens ontving ik d.d. 29-7-2019 een e-mail: Je simkaart is geactiveerd.
En vervolgens word ik vanaf 1-8-2019 maandelijks gefactureerd (op een ander nummer dan waar ik nummerbehoud voor aanvroeg). Dat is 6,5 maand nadat ik de aanvraag voor het abonnement heb gedaan.
Aan een medewerker van Youfone heb ik de situatie uitgelegd, met het verzoek of ze het abonnement willen annuleren. Maar ik krijg te horen: nee, het abonnement kon enkel 14 dagen na besteldatum geannuleerd worden.
Mijn vraag is nu: kan dit zomaar? Dat een abonnement alsnog wordt geactiveerd na zo'n lange termijn niets vernomen te hebben. Deze termijn lijkt mij (veel) langer dan je kan verwachten (naar redelijkeid en billijkheid) voor het afsluiten van een telefoonabonnement?
Bedankt.