BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-Mobile wijzigt abonnement eenzijdig - beltegoed kwijt

Bijdrage door gebruiker
06-11-2015
4 reacties
T-Mobile wijzigt abonnement eenzijdig - beltegoed kwijt

Graag zou ik willen weten wat / of ik met onderaande iets kan en of ik enigszins kans maak.

Ik heb een Flex abonnement bij T-Mobile. Dit abonnement uit 2007 is een maandelijks bedrag waarvan alles betaald wordt: bellen, SMS, maar ook buitenland bellen en internetbundels welke ik aankoop in het buitenland. Bovendien wordt het ongebruikte beltegoed elke maand meegenomen. Op deze manier "spaar" ik door het jaar heen een flink beltegoed op, wat ik weer gebruik voor de vakanties om uit te geven.

Nu stop T-Mobile (vanaf hun kant dus) met deze abonnementsvorm. Wanneer ik zelf mijn abonnement zou wijzigen zou ik mijn beltegoed kwijt raken - dat is een algemeen bekend feit. Echter nu het abonnement door T-Mobile wordt gewijzigd raak ik ook mijn beltegoed kwijt. De keuze welke ik krijg is over gaan naar een Stel Samen en Stel Bij abonnement of opzeggen. Het Stel Samen en Stel Bij abonnement voorziet in het volgende:
? Onbeperkt bellen in Nederland
? Onbeperkt SMS'en in de hele EU
? Tot 120 minuten bellen en gratis gebeld worden binnen de EU
? Geen onverwachte kosten
? Mogelijkheid om jouw bel- en internetbundel maandelijks omhoog en omlaag bij te stellen, of uit te zetten

Dus ik raak met beltegoed kwijt, mijn maandelijkse kosten blijven ongeveer gelijk en vervolgens zal ik dus voor buitenland internet of meer dan 120 minuten bellen in/naar het buitenland extra kosten krijgen.

T-Mobile schrijft hierover het volgende:
"Wat gebeurt er met mijn beltegoed?
Je beltegoed is niet meer bruikbaar in het Stel Samen & Stel Bij abonnement. Het wordt dan omgezet naar onbeperkt bellen en sms’en in Nederland. Wel kun je je beltegoed nog gebruiken tot het moment dat we je abonnement overzetten. Dat doen we 31 dagen nadat je de e-mail of brief hebt ontvangen."
bron:"https://www.t-mobile.nl/van-flex-naar-stel-bij-3GB?utm_campaign=flex_relax&utm_medium=e-mail&utm_source=engagement&utm_content=flex_3gb"

Dat T-Mobile vernieuwing doorvoort, systemen wijzigt, oude systemen/abonnement op een gegeven moment niet meer ondersteunt begrijp ik helemaal. Echter het feit dat mijn tegoed, inmiddels meer dan 200,- euro volledig verdwijnt is in mijn ogen niet helemaal correct. Enig compensatie hiervoor zou ik op zijn plaats vinden.

Graag een advies wat ik hiermee moet. Maak ik hiermee kans bij T-Mobile (of in een later stadium een Geschillencommissie Telecom). Graag geen meningen, maar echt een advies.

Alvast bedankt voor de reacties!

Marc
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.