Wij wilde 29-6-2019 overstappen met onze alles in een van Ziggo naar T-mobile in de overstap weken.
Dit zou volgen T-Mobile geregeld worden met de overstap service, dit zou 29-7-2019 geregeld zijn.
We zouden niet zonder internet komen te zitten (dit i.vm. werk)
Het mailtje met ontvangst bevestiging voor de overstap had ik gelijk binnen.
Toen volgde er een stilte van2 weken naar later bleek i.v.m.de wettelijke bedenktijd.
Weer een mail nu van Guidion met de inplan service voor de installatie, deze kon je daarna aanpassen als de dag niet schikte.
Deze installatiedatum bleek erg ver weg te zijn en ook nog eens in onze vakantie.
Dus T-mobile gebeld (30 minuten wachttijd) om te informeren hoe het nu zat omdat we 29-7-2019 over zouden stappen maar, die verwees ons door naar Guidion.
Volgens Guidion kon het niet eerder dan augustus dus wij een nieuwe datum inplannen aan de telefoon.
Maar de monteur kon niet komen op de dagen dat het ons uitkwam omdat hij dan niet in de buurt was.
De opmerking dat ze dan hun spullen maar moesten houden maakte geen indruk en uiteindelijk toch maar een datum ingepland die bij hen uitkwam.
Nog even gevraagd wie hier nu eigenlijk de klant was.
12-8-2019 om 20.00uur zou de monteur komen de dag dat wij terug zouden komen van vakantie.
Het volgende probleem dit zich aan in de vorm van het installatiepakket.
Deze zou 7 dagen voor installatie bezorgd worden, in onze vakantie dus.
Dus maar weer gebeld met T-Mobile om dit aan te passen maar, ook met dit probleem wilde ze geen kant op en moesten wij maar iemand regelen om het pakket in onze vakantie bij de postservice op te halen.
Nogmaals aangegeven dat je zo niet met nieuwe klanten om gaat en we er eigenlijk al wel klaar mee zijn.
In onze vakantie stuurt T-mobile een mail dat de monteur 8-8-2019 tussen 16.00 en 18.00uur komt.
Dit was de oude installatiedatum in onze vakantie die we verzet hebben.
Bij alle andere telefoongesprekken kreeg ik steeds te horen dat alles geautomatiseerd is en daarom niet aangepast kan worden.
Ik ga ervan uit dat dit een reminder is van de oude afspraak.
12-8-2019 op tijd terug van vakantie pakket heeft mijn vader opgehaald en staat in huis wat, kan er mis gaan....
20.00uur geen monteur toch nog maar even een kwartiertje wachten.
20.15 uur Guidion bellen (30 minuten wachten) ze hebben niets in de planning staan er moet een nieuwe afspraak komen en verwijzen me door naar T-Mobile .
20.45 uur T-Mobile bellen (1. 15 uur in wacht verbinding wordt verbroken)
13-8-2019 Ik bel T-Mobile om 7.00uur om te vragen hoe het zit en hoe ze dit op gaan lossen. er zit niets anders op dan een nieuwe afspraak in te plannen over ongeveer een maand? Ik meld dat ik dan een maand zonder internet kom te zitten en wij beide niet kunnen werken. Er zit niets anders op dan een nieuwe afspraak te maken is opnieuw de mededeling. Ik meld dat ik een andere oplossing heb "ik zal het installatiepakket terug sturen naar T-Mobile en stap vandaag nog terug over naar Ziggo".
Dan moet ik u erop wijzen dat daar wel kosten aan vast zitten (55 euro) voor de lijn die wij een jaar lang voor u gereserveerd hebben.
"Ik heb nog nooit een verbinding gehad en ik zal het pakket terug sturen.
Maar u zult toch 75 euro moeten betalen voor de gemaakte kosten lees maar in de voorwaarde.
"Dat gaat ook snel net is het nog 55 euro en nu al 75 euro ik betaal jullie helemaal niks voor deze wanprestatie".
"Jullie moeten je schamen om zo met nieuwe klanten om te gaan en je procedures gaan verbeteren i.p.v. 75 euro te vragen".
13-8-2019 Mail gestuurd met bezwaarschrift over de gang van zaken en nogmaals gemeld dat wij niets gaan betalen voor een lijn die nooit tot stand is gekomen.
16-8-2019 Reactie T-mobile lijn was vanaf 5-8-2019 actief en is voor een jaar gehuurd 75 euro betalen.
23-8-2019 Nogmaals een mail gestuurd dat we niet gaan betalen omdat ons geen enkele service is geboden.
25-9-2019 wordt er per automatische incasso 75 euro van onze rekening af geschreven en deze heb ik gelijk teruggeboekt.
27-9-2019 Betalingsherinnering Binnen 14 dagen 75 euro betalen en anders komt er 15 euro incassokosten bij.
Hopelijk kunnen jullie mij een advies geven van hoe nu te handelen.
Ik had voorafgaande de reviews gelezen en waren redelijk positief over T-Mobile maar naar deze overstap weken heb ik ze nogmaals bekeken maar nu is het echt ontploft met dezelfde soort klachten als wij.
Als consument heb je toch het recht op niet goed geld terug?
Maar hier laten ze je een contract tekenen en wachten 2 weken zodat je geen kant meer op kunt en dan begint de ellende en wordt er geen enkele service geboden. En mag je alsnog een rekening van 75 euro betalen.
Ik heb alle mailwisseling nog.
In afwachting op Uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Anthony Bruurmijn