BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-Mobile; [edit redactie]? klantONvriendelijk? Of ''gewoon'' heel zakelijk?

Bijdrage door gebruiker
10-03-2011
5 reacties
In mei 2010 is mijn toenmalige Nokia telefoon ermee opgehouden. Dit was het moment dat ik ging nadenken over een Blackberry telefoon. Aangezien mijn contract nog tot februari 2011 (met extra bundels) doorliep moest ik dus een telefoon kopen óf tussentijds mijn contract verlengen. Ik belde met de T-Mobile klantenservice en de jongeman die mij hielp overtuigde mij al snel dat ik toch beter mijn contract alvast kon verlengen. Hierdoor kon ik nu al gebruik gaan maken van een Blackberry, maar dan moest ik wel even € 60,- (!!!) administratiekosten betalen. Ik zat wat te wikken en wegen, maar bedacht me toen dat een losse telefoon mij in ieder geval € 400,- zou gaan kosten, dus ik ging akkoord. Hierbij is mij medegedeeld dat mijn contract m.i.v. februari 2011 gewoon zou gaan doorlopen, zonder verdere veranderingen (althans dat vertelde hij mij niet).

Nu krijg ik over de maand februari ineens een rekening van wel te verstaan € 97,32, terwijl mijn rekeningen normaal rond de € 40, - liggen. Toen ik deze rekening beter bekeek zag ik dat ik 159 sms berichten buiten mijn bundel om moest betalen. Ook moest ik voor vaste nummers extra betalen, iets wat mij nog nooit eerder was gebeurt.

Dus besloot ik maar te gaan bellen met de klantenservice van T-Mobile. Na een leuk keuzemenu kreeg ik dan een jongedame aan de telefoon. Na mijn verhaal kort uit te hebben gelegd zag zij al waar dit alles aan lag. ‘’Meneer Man, uw contractverlenging is vanaf februari 2011 ingegaan!’’ Waarop ik antwoorde: ‘’Ooh, dat kan inderdaad goed kloppen, dat zijn wij vorig jaar mei overeengekomen!’’. Als u de algemene voorwaarden heeft gelezen, had u dus kunnen weten dat alle bundels buiten uw abonnement om vervallen bij verlenging. Deze had ik dus opnieuw ‘aan’ moeten zetten?! Terwijl ik in mei duidelijk aangeef dat ik blij ben met mijn huidige abonnement en hier gewoon mee door wil gaan. De jongedame vond dat het probleem toch echt bij mij lag en dat ik de algemene voorwaarden toch echt even had door moeten nemen voordat ik instemde met verlenging van mijn contract. Ik gaf na dit voor de vijfde keer te hebben gehoord het voordeel van de twijfel, maar gaf aan waarom T-Mobile mij niet een soort van waarschuwingsbericht had kunnen sturen? Iets als:
‘’Let op, de verlenging van uw contract gaat m.i.v. de aankomende maand in. Als u uw extra bundels wil behouden? Zet deze dan opnieuw aan!’’
Maar dit lag niet binnen de mogelijkheden van T-Mobile volgens de jongedame, al gaf ze wel aan dat dit misschien ook wel beter was geweest.

Helaas kon de jongedame verder niks meer voor mij doen, nou ja… Ze kon de bundels alvast aanzetten voor de maand waarin ik nu zit. Dit scheelt mij de komende maand een hoge rekening.

Mijn vraag aan kassa is nu of ik moet instemmen met de betaling? Ik voel mij eigenlijk erg [edit redactie]! Ten eerste met de extra bundels die zonder mijn instemming worden uitgezet? En ten tweede vind ik het heel raar dat ik tussentijds € 60, - heb moeten betalen, omdat ik langer bij mijn provider wil blijven (moet T-Mobile hier juist niet heel blij mee zijn?). Wel gemakkelijk € 60, - verdienen terwijl ze hun administratie, blijkbaar, niet eens goed regelen?

Ps. Het is dat ik nu niet onder mijn contract van bijna 2 jaar uit kan, maar anders was ik echt al lang overgestapt naar een andere provider!!

Met vriendelijke groet,

Wouter Man (Amsterdam)
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.