Onlangs heb ik geprobeerd op mijn prive-adres bij KPN een abonnement voor een mobiele telefoon af te sluiten voor 2 van mijn zoons. Dit lukte niet omdat mijn gegevens een negatief advies gaven in de winkel. Later kreeg ik hierover een brief thuis dat ik geregistreerd stond bij stichting preventel. Stichting preventel is alleen schriftelijk bereikbaar, dus ik heb opgevraagd wat er over mij geregistreerd staat, aangezien ik nog nooit een mobiel abonnement heb gehad kan ik niet als wanbetaler te boek staan.
Na ruim 2 weken kreeg ik antwoord van stichting preventel dat ik contact op moest nemen met Tmobile omdat daar iemand met mijn naam en mijn geboortedatum geregistreerd staat als wanbetaler. Alle gegevens van deze man kreeg ik mee gestuurd en de naam en geboortedatum zijn wel hetzelfde, maar verder alle andere gegevens, zoals adresgegevens en ID/bank gegevens niet. Een nieuwe brief gestuurd maar nu naar Tmobile, met het verzoek om dit recht te zetten bij stichting preventel. Deze brief heb ik op 22 november gestuurd en nog steeds geen reactie. Dus vandaag heb ik besloten de klantenservice van Tmobile te bellen. Ik heb de mevrouw die ik sprak uitgelegd wat er aan de hand was en gevraagd of zij wat voor me kan betekenen. Kreeg een heel onvriendelijk antwoord, waarbij ik mevrouw diverse keren moest vragen of ze niet zo tegen mij wilde gillen omdat ik ook op een normale manier tegen haar sprak. Ze verwees me terug naar stichting preventel, omdat zij niet mijn gegevens, maar de gegevens van die andere J. van Beek hebben doorgegeven, dus is het niet het probleem van Tmobile, maar het probleem van stichting preventel.
Radeloos word ik ervan. Vanavond maar contact gezocht met KPN, maar die kunnen ook niets voor me doen zolang ik als wanbetaler bekend sta bij die stichting. Kunt u misschien iets voor me betekenen, of me op zijn minst vertellen wie dit op moet lossen?