BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

SMTP probleem van KPN

Bijdrage door gebruiker
31-03-2007
12 reacties

Als je e-mails wilt ontvangen van je eigen mailserver (pop3 óf IMAP) is er geen probleem; Wil je versturen gaat dat via SMTP; Als je (in mijn geval) internetplusbellen (IPB) van KPN hebt ben je verplicht om je mails te versturen via mail.kpnplanet.nl (als SMTP adres)... Als je een eigen mailserver hebt (bij bijvoorbeeld Lycos) dan wordt de SMTP.jouwpagina.extentie gewoonweg geblokkeerd door KPN omdat (zeggen ze) dat allemaal via hun SMTP server móet gaan én omdat die domeinnaam niet in de lijst van KPN staat, wat je ook niet kan laten toevoegen.. Ik heb meerdere mail servers bij twee verschillende providers; Ik kan alleen maar mails verzenden bij de andere provider, maar niet via twee mailservers bij Lycos;

In hoeverre mág KPN dit toepassen, aangezien de de vrijheid van domeinnaam gebruik in dit geval comprimeren en mensen verplcithen om meer moeite te doen terwijl het juist in een stijgende lijn steed gemakkelijker moet gaan... Het lijkt wel of KPN het alleenrecht op Internet in nederland heeft (voor ADSL dan)

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.