Beste Kassa-leden,
Al sinds januari 2009 heb ik bij Simpel.nl een "vooral Sms'en" bundel, die bestaat uit 60 belminuten én 60 Sms'jes per maand. Hier heb ik vorig jaar september - nadat ik deze een half jaar gratis heb mogen proberen - een 500MB internetbundel aan toegevoegd. Voor de zekerheid heb ik met de Simpel klantenservice gebeld en gevraagd of mijn oude bundel daarbij gehandhaafd zal worden. Het antwoord was ja, want ik voeg hiermee een bundel toe en verander daarmee niets aan de bestaande bundel. De maanden hierna bracht Simpel.nl de kosten hiervoor zoals afgesproken in rekening, te weten, E2,50 voor de "vooral sms'en" bundel en E10,00 voor de internetbundel.
Eind juni merken we echter op dat er meer is afgeschreven door Simpel dan de E12,50 die overeengekomen is. Het afgeschreven bedrag zijn de kosten over de periode mei 2012, inmiddels bijna een maand geleden afgesloten. Meteen de verbruiksgegevens op mijn telefoon nagekeken, maar volgens meerdere apps ben ik gewoon binnen mijn bundel gebleven. De "mijnsimpel" pagina was op dit moment door een hack onbereikbaar.
Daarop heb ik via het contactformulier aan Simpel laten weten dat er teveel van mijn bankrekening is afgeschreven. De reactie hierop kreeg ik een week later: ik had 38 SMS berichten verzonden en heb geen SMS bundel. Verdere informatie zou ik kunnen vinden op de "mijnsimpel" pagina. Die was echter nog steeds offline.
Vervolgens heb ik het contactformulier nogmaals ingevuld om aan te geven dat ik wél een SMS bundel heb, namelijk de "vooral sms'en" bundel à 60 belminuten én 60 sms'jes per maand. Bij het verzenden van het contactformulier kreeg ik echter constant een foutmelding dat de pagina niet gevonden kon worden.
Dan maar via de e-mail. Op de website kwam ik in een mededeling over de hack van de "mijnsimpel" pagina een e-mailadres van Simpel tegen. Dus heb ik hier mijn bericht maar naartoe gestuurd. Ditmaal kreeg ik zelfs binnen twee(!) dagen een reactie, namelijk dat uit de gegevens van Simpel blijkt dat ik een bundel heb toegevoegd aan mijn abonnement (opmerking: toegevoegd is dus niet de bestaande bundel aangepast) en daardoor mijn oude bundel is komen te vervallen. Ik krijg nu 100 belminuten en 0(!) sms'jes per maand. Elk sms'je wordt dus tegen 36ct in rekening gebracht. Verder geeft Simpel aan dat ik voor E2,50 per maand extra een SMS bundel kan toevoegen aan mijn abonnement.
Hierop heb ik vervolgens gereageerd dat ik destijds met de klantenservice heb gebeld en zij me hebben verteld dat het oorspronkelijke abonnement daarbij gehandhaafd zal blijven. Ook heb ik mijn verbazing uitgesproken over het feit dat het over de periode september tot en met april wel volgens afspraak is verlopen. Na een week ontvingen we echter een automatisch e-mailbericht dat de door ons gestuurde e-mail niet bezorgd kan worden. Terwijl we hem naar exact hetzelfde e-mailadres hadden gestuurd als de e-mail daarvoor, waarop dus wel een reactie volgde.
Daarop hebben we een ingekorte versie van ons bericht via het contactformulier op de website van Simpel verzonden, die het voor de afwisseling eens wel meteen deed. Wederom een week later ontving ik een korte reactie van Simpel: ze hadden mijn vraag in goede orde ontvangen, en hebben deze doorgezet naar een andere afdeling. Zij zouden mijn vraag verder in behandeling nemen. Ik heb hier - bijna een maand later - echter nog steeds niets meer van gehoord...
(lees verder in de reactie hieronder)