2 maanden geleden zijn wij bij UPC overgestapt naar de Horizon mediabox. Ze vertelden ons toen dat wij 7 dagen bedenktijd hadden als wij terug wilden naar onze oude mediabox, maar vertelden ons niet aan de telefoon dat we gelijk vastzaten aan een jaarcontract als we de mediabox namen, terwijl we met ons oude abonnement nooit vastzaten aan een bepaalde tijd. Dit werd ons pas verteld toen de proeftijd al verstreken was.
In de tijd dat wij de mediabox hebben, hebben wij 1 zender waar wij heel graag naar kijken (RTL crime). Nu heeft UPC eenzijdig besloten dat deze zender bij een apart pakket hoort dat wij niet hebben, terwijl wij deze zender 2 maanden gehad hebben (en vastzitten aan een jaarcontract). Ze hebben de zender daarom voor ons afgesloten, en wij kunnen geen RTL crime meer bekijken. Bellen met de UPC klantenservice helpt niet, die vertellen ons alleen dat als we de zender willen, we nu 10 euro extra per maand moeten betalen.
Mijn vraag hierbij is; mogen zij zomaar zenders veranderen terwijl wij gebonden zijn aan een jaarcontract? Volgens mij valt dit namelijk onder contractbreuk. Klopt dit? En valt hier nog iets aan te doen? Wij willen het liefst gewoon onze zender (en alleen dié zender) terug.