Ik ben er net achtergekomen dat als je naar 0900 nummers belt met je mobiel de kosten van het gebruik van je mobiele telefoon BUITEN je bundel vallen. Na bijna een uur aan de lijn met de klantenservice van een financiële diensterverlener en de (min of meer redelijke) bijbehorende kosten van 0,10 cent per minuut blijk ik ondanks mijn zeer hoge abonnement bij T-mobile (i500) meer dan 0,20 cent per minuut extra te betalen!! De "schade" bijna 20 Euro terwijl mijn bundel nog goed was voor uren belplezier! Een flinke domper in tijden dat je om de haverklap moet bellen met een 0900 nummer om een rekening na te bellen, een wijziging door te geven of informatie te vragen.
Dit blijkt bij de meeste andere telecomproviders ook "in de kleine lettertjes" te staan. Dit ruikt naar prijsafspraken! Ze gaan mij niet vertellen dat ze allemaal toevallig rond de 0.20 cent zitten! En dit gedrag helpt natuurlijk ook de plannen van de politiek om zeep om de uitwassen van de 0900 nummers aan te pakken. Is het geen tijd dat de OPTA ook deze uitwassen aanpakt?? Na wat “googlen” blijkt dit probleem namelijk al veel langer te spelen! Het heeft weinig zin de torenhoge tarieven tarieven voor 0900 nummers bij bedrijven aan te pakken als bedrijven als T Mobile & Vodafone dit als melkkoe gebruiken.
De kans dat ze zelf tot dit inzicht gaan komen is bijna 0. Alle verandering was tot nu toe van buiten opgelegd. Na ettelijke keren op de vingers te zijn getikt voor dit soort onverwachte of verborgen kosten (lees Brussel verbood bijvoorbeeld de torenhoge kosten voor internet in het buitenland, de Nederlandse politiek verbood het blokkeren van diensten als WhatsApp en Skype) proberen ze gewoon weer een ander trucje. Om van te huilen...ik zou overstappen, als dit zin had...