Ik heb via een prijsvergelijkings website ruim 6 maanden geleden een abonnement afgesloten bij Vodafone, inmiddels overgenomen door T Mobilethuis. De eerste 6 maanden heb ik voor glasvezel internet, telefoonaansluiting en Digitale TV, een zg. alles in 1 pakket, 22 euro per maand aanbiedingsprijs betaald. Goedkoop, zeker!
Vodafone is inmiddels overgenomen door T Mobile en toen begon de facturerings ellende. Ik zou € 37,- per maand gaan betalen vanaf de 7e maand. Ik kreeg echter een factuur voor € 41,-. Ik heb hier 2 emails over geschreven naar T-Mobilethuis.
Ik kreeg hier na een paar dagen wachten wel antwoord op maar niet met het gewenste resultaat. De prijs van € 41,- had te maken met een telefoonabo van € 2,50 per maand voor vaste telefonie. Dat kon er gelukkig van af dus daar heb ik om verzocht. Nu krijg ik bericht dat mijn T-Mobile Thuis abonnement is aangepast. Helaas wordt de maandelijkse abonnementsprijs alleen maar hoger in plaats van lager!
Nu zou ik € 43,50 per maand gaan moeten betalen volgens T-Mobile. Dan klopt het bericht dat ik € 41,- per maand zou gaan betalen ook niet. Ik zie nu op de factuur staan in die € 43,50 per maand, € 5,- kosten zit voor een 2e interactieve TV Box.
Ik heb echter nooit begrepen uit de aanbieding op de vergelijkings website of in de bevestiging van T Mobile dat ik voor de 2e interactieve TV Box een huur van € 5,- per maand zou moeten betalen. Dat is naar mijn mening onduidelijk, of helemaal niet gecommuniceerd, door T Mobile. Anders had ik dit abonnement nooit afgesloten.
Die € 2,50 voor vaste telefonie is er wel vanaf gehaald. Gelukkig want ik gebruik dat nooit, ik bel alleen (veel voordeliger dan de T Mobile tarieven) via VOIP.
Het allervreemdst vind ik dat ik een lopend contract heb met vaste prijsafspraken en dat T Mobile die prijs gewoon verhoogt, tijdens het eerste jaar looptijd, met € 1,50 per maand. Volgens mij kan dit wettelijk niet of zie ik iets over het hoofd? Mag T Mobile zo maar de prijs verhogen en op welke grond dan wel?