BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Prijs verhogen tijdens 1e jaar looptijd abonnement T Mobile thuis

Bijdrage door gebruiker
18-04-2017
2 reacties
Ik heb via een prijsvergelijkings website ruim 6 maanden geleden een abonnement afgesloten bij Vodafone, inmiddels overgenomen door T Mobilethuis. De eerste 6 maanden heb ik voor glasvezel internet, telefoonaansluiting en Digitale TV, een zg. alles in 1 pakket, 22 euro per maand aanbiedingsprijs betaald. Goedkoop, zeker! Vodafone is inmiddels overgenomen door T Mobile en toen begon de facturerings ellende. Ik zou € 37,- per maand gaan betalen vanaf de 7e maand. Ik kreeg echter een factuur voor € 41,-. Ik heb hier 2 emails over geschreven naar T-Mobilethuis. Ik kreeg hier na een paar dagen wachten wel antwoord op maar niet met het gewenste resultaat. De prijs van € 41,- had te maken met een telefoonabo van € 2,50 per maand voor vaste telefonie. Dat kon er gelukkig van af dus daar heb ik om verzocht. Nu krijg ik bericht dat mijn T-Mobile Thuis abonnement is aangepast. Helaas wordt de maandelijkse abonnementsprijs alleen maar hoger in plaats van lager! Nu zou ik € 43,50 per maand gaan moeten betalen volgens T-Mobile. Dan klopt het bericht dat ik € 41,- per maand zou gaan betalen ook niet. Ik zie nu op de factuur staan in die € 43,50 per maand, € 5,- kosten zit voor een 2e interactieve TV Box. Ik heb echter nooit begrepen uit de aanbieding op de vergelijkings website of in de bevestiging van T Mobile dat ik voor de 2e interactieve TV Box een huur van € 5,- per maand zou moeten betalen. Dat is naar mijn mening onduidelijk, of helemaal niet gecommuniceerd, door T Mobile. Anders had ik dit abonnement nooit afgesloten. Die € 2,50 voor vaste telefonie is er wel vanaf gehaald. Gelukkig want ik gebruik dat nooit, ik bel alleen (veel voordeliger dan de T Mobile tarieven) via VOIP. Het allervreemdst vind ik dat ik een lopend contract heb met vaste prijsafspraken en dat T Mobile die prijs gewoon verhoogt, tijdens het eerste jaar looptijd, met € 1,50 per maand. Volgens mij kan dit wettelijk niet of zie ik iets over het hoofd? Mag T Mobile zo maar de prijs verhogen en op welke grond dan wel?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.