BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Overgang van Low Call naar Simyo

Bijdrage door gebruiker
01-06-2016
12 reacties
Afbeelding bij deze post - Overgang van Low Call naar Simyo
Lowcall wordt Simyo Prepaid

Vandaag 1 juni 2016 zag ik tot mijn schrik dat er internet verbruik in rekening gebracht wordt zonder dat ik dat wil of aangezet heb.
Wat mij wel opviel is dat het op 1 april 2016 in gegaan is en dat de bunus van € 2,50 al op de zelfde dag met -€ 2,42 bijna teniet gedaan is.
En dat ging dagelijks door. Vandaag Simyo gebeld over dit verbruik en die vonden dat heel normaal.
Had zelf internet op de telefoon uit moeten zetten en daar moest ik het mee doen.
Hebben meer mensen deze ervaring en is dit wel normaal of had Simyo de mogelijkheid van internet gewoonuit moeten laten net als de jaren voor de overgang nan Low Call naar Simyo.



3-3-2016 kwam onderstaande mail van Simyo bij mij binnen.

Beste M.,
We hebben belangrijk nieuws voor je: op 1 april verandert je Lowcall aansluiting in Simyo Prepaid. De meeste dingen blijven hetzelfde en sommige dingen worden anders. Zoals de tarieven en je belplafond. We praten je graag even bij.
Wat blijft hetzelfde? Je telefoonnummer, je simkaart en je wachtwoord voor Mijn Simyo blijven hetzelfde. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Ook kun je nog steeds 100 minuten gratis bellen met Simyo bellers. Wat wordt anders? De tarieven veranderen: bellen gaat van 14 cent naar 10 cent. Sms’en gaat van 7 cent naar 10 cent. Bekijk alle tarieven hier. Je hebt geen factuur meer, maar beltegoed en dat is onbeperkt geldig. Natuurlijk kun je nog steeds gemakkelijk je verbruik inzien op Mijn Simyo. We sturen je alleen niet meer iedere maand een factuur. Je kunt vanaf nu gebruikmaken van internetbundels. Log in op Mijn Simyo en kies de bundel die bij je past. Waar moet je rekening mee houden? Het belplafond wordt vervangen door beltegoed. Dit werkt bijna hetzelfde, omdat beltegoed je ook beschermt tegen onverwachte extra kosten. Als je beltegoed op is, dan kun je niet meer bellen of sms’en. Net als bij Lowcall kun je door tegoed toe te voegen weer bellen en sms’en. Je beltegoed is onbeperkt houdbaar zolang je simkaart actief is. Zonder actieve simkaart vervallen je nummer en beltegoed. Je houdt je simkaart actief door één keer in de zes maanden je nummer te gebruiken. We waarschuwen je hierover, als je vijfenhalve maand geen gebruik hebt gemaakt van je simkaart. € 2,50 beltegoed cadeau
Je krijgt van ons € 2,50 beltegoed cadeau, zodra we je nummer hebben overgezet. Heb je nu een tegoed op je Lowcall aansluiting? Dan zetten we dat natuurlijk ook om in beltegoed.
Wil je meer weten? Hier kun je alles nog eens nalezen.
We hopen dat we je voldoende hebben geïnformeerd. Als je vragen hebt staan we natuurlijk voor je klaar!

Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

In deze mail geen woord over internetgebruik.
Ben erg benieuwd of er meer mensen deze ervaring met Simyo hebben.
Met vriendelijke groet
Wim uit Twente



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.