Beste mensen,
Graag wil ik advies inzake het volgende: Sinds lange tijd, nog onder de naam Wanadoo, heb ik een internetverbinding met telefonie (Orange Live). Wegens verhuizing heb ik medio april Orange schriftelijk de opdracht gegeven de ADSL-verbinding per 22-05-2007te verhuizen naar het nieuwe adres. Bevestiging hiervan ontvangen dat per 22-05 op het nieuwe adres internet beschikbaar zou zijn. Enkele dagen later een nieuwe brief, het wordt 25 mei. Nou prima, zitten dan toch nog in de dozen enzo.
Op 25 mei het Livebox-modem aangesloten en gewacht op een ADSL-signaal. Niets. Contact gehad met de servicedesk, er was een technische belemmering waardoor er nog geen internetsignaal geleverd kon worden. Men kon mij niet precies vertellen wanneer, mar binnen enkele dagen....
Na enkele dagen nog steeds geen signaal, weer gebeld. Zelfde verhaal, technisch lastig, geen zicht op datum van aansluiting. Gevraagd wat er precies aan de hand is, medewerker wist dit niet, zou technische dienst mij laten bellen. Nooit enig telefoontje van gehad.
Om een heel lang kort te houden, ik hebmeermaals zowel telefonsich als per brief aangegeven een oplossing te wensen voor het probleem, danwel een richtdatum te ontvangen wanneer het opgelost is. Nooit enig reactie op gehad. Laatste brief een ingebrekestelling gesteld, met 5 werkdagen tijd voor oplossing danwel zicht op oplossing. Geen reactie. Per Fax dd 17-06 brief gestuurd dat gezien het uitblijven van elke reactie ik het abonnement als beëindigd beschouw wegens het eenzijdig door Orange niet naleven van de overeenkomst. Ook hier geen enkele reactie op gehad.
Nu heb ik via een andere provider (solcon) ondertussen wél een werkende internetverbinding, binnen 4 werkdagen geregeld! Hoezo technisch probleem? Ons 'dorp' heeft één wijkcentrale, en ik heb maar één telefoonlijn, dus waarom Solcon wel en Orange niet? Maar goed....
Probleem is nu dat ik27-06 een brief ontving van Orange dat op 6-7 de adsl-aansluiting wordt aangesloten. Vandaag 28-06 gebeld met servicedesk, administratie, nog een keer servicedesk, weer administratie etc. dat de verhuizing niet doorgaat aangezien het abonnement ontbonden is en ik het niet op prijs stel mijn prima werkende internetverbinding van Solcon kwijt zie raken.
Medewerker van Orange vertelde mij dat er geen enkele manier is om de verhuizing stop te zetten, ondanks dat het pas over ruim 1 week plaatsvindt. Ik zal dan geen gebruik meer kunnen maken van Solcon (waar ik dus wel voor betaal) en dat ik mijn Livebox maar onder het stof moet uithalen tot eind van het contract.
Aangezien ik geenszins van plan ben Orange nog 1 bit data te laten verplaatsen en ik ook niet wil dat Orange (of een partner van) alsnog 6 juli aan de slag gaataan mijn verbinding wil ik weten wat voor juridische mogelijkheden er zijn om Orange te bewegen gewoon netjes en klantvriendelijk met een oplossing te komen.
Het is overigens ook gewoonweg niet mogelijk iemand met enig gezag of kennis aan te telefoon te krijgen, de standaard 1e lijns helpdeskmensen heb je gewoonweg niets aan, kunnen net zo goed niet de telefoon opnemen.
Met vriendelijke groet,
Maarten